تبیان، دستیار زندگی
ست  دكتر غلامعلی افروز استاد روان‌شناسی دانشگاه تهران در نشست مسؤولان اقامه نماز سراسر كشور در قم بی‌اعتقادی جوانان به باورهای دینی را سردرگمی و ناامنی روانی ‌دانست.   دكتر غلامعلی افروز عضو شورای فرهنگی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بی‌اعتقادی جوانان به خاطر سردرگمی و ناامیدی روانی است

دكتر غلامعلی افروز استاد روان‌شناسی دانشگاه تهران در نشست مسؤولان اقامه نماز سراسر كشور در قم بی‌اعتقادی جوانان به باورهای دینی را سردرگمی و ناامنی روانی ‌دانست.

دكتر غلامعلی افروز عضو شورای فرهنگی دانشگاه‌ها عصر سه‌شنبه در اولین نشست مسؤولان اقامه نماز سراسر كشور در قم گفت: نماز كامل‌ترین پاسخ به عالی‌ترین نیاز انسان است و نیاز انسان نیاز به خود شكوفایی می‌باشد.
وی افزود: اگر شاهد تبلور رفتارهای مطلوب مذهبی با و شاسته در نسل جوان و دانشجویان كمتر هستیم یقیناً به لحاظ كم اعتقادی و بی‌اعتقادی نیست.
دكتر افروز تصریح كرد: باورهای دینی جوانان دوست دارند و غالباً به خاطر ناامنی و سردر گمی روانی است كه شاهد تبلور مطلوب مذهبی در دانشجویان می‌باشیم.
استاد روان‌شناسی دانشگاه تهران گفت: رسالت ما این است كه مطلوب‌ترین بستر را برای پدیده‌های رفتارهای مذهبی فراهم آوریم.
وی افزود: جوانان ما هرگز دین‌گریز نیستند و این اصطلاح كه برای جوانان ما به كار می‌گیرند برچسبی ناشایسته‌ای است كه دور از شخصیت جوانان می‌باشد.
استاد روان‌شناسی اظهار داشت: دین‌گریزی به معنای خودگریزی و عقل‌گریزی می‌باشند در حالی كه جوانان ما همه عقل گرو دین مدار می‌باشند و اگر نماز نمی‌خوانند و پوشش اسلامی ندارند به خاطر نداشتن است.
دكتر افروز تصریح كرد: وظیفه داریم كه در فرزندان‌مان و دانشجویان بینش عمیق و بازخورد مثبتی را نسبت به نماز ایجاد كنیم.
وی خاطر نشان كرد: با دور كن قوی می‌توان جوانان را صاحب بینش كرد و آن شناخت مذهبی و احساس مذهبی است.