تبیان، دستیار زندگی
یم  استاندار نجف بر خلع سلاح كامل این شهر تأكید كرد و ضمن رد هر گونه وابستگی دولت عراق به ایران تاكید كرد: ما آزاد و پیرو مرجعیت هستیم.   اسعد ابو كلل، استاندار نجف، روز گذشته در یك كنفرانس خبرى گفت: ب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیرو مرجعیت هستیم

استاندار نجف بر خلع سلاح كامل این شهر تأكید كرد و ضمن رد هر گونه وابستگی دولت عراق به ایران تاكید كرد: ما آزاد و پیرو مرجعیت هستیم.

اسعد ابو كلل، استاندار نجف، روز گذشته در یك كنفرانس خبرى گفت: براى تأمین كامل امنیت، افراد و گروههای مسلح شهر نجف باید خلع سلاح شوند.
شایان ذكر است مدتى پیش مجلس عراق قانون خلع سلاح شبه نظامیان را تصویب كرد اما تا كنون به اجرا در نیامده است.
استاندار نجف با تأكید بر تشكیل نظام فدرالی در عراق افزود: براى برپایى نظام فدرالى در عراق باید از تجربه كشورهاى دیگر در این زمنیه استفاده كرد.
وى ضمن رد هر گونه دخالت ایران در امور عراق و وابستگی دولت متبوعش به این كشور تصریح كرد: ما در سیاستهاى خود آزاد و پیرو مرجعیت هستیم و جمهورى اسلامى ایران هیچ دخالتى در امور ما ندارد.
استاندار نجف با ضمن اظهار نارضایتی از كمبود بودجه شهر نجف و عدم حمایت‌های مالی كافی از سوی دولت مركزی افزود: استاندارى نجف براى بازسازى شهر با جمهورى اسلامى ایران و شیعه‌هاى كشورهاى مختلف جهان همكارى نزدیكى دارد.
ابوكلل به یورش نیروهاى امریكایى به نجف اشاره كرد و گفت: فرمانده نیروهاى امریكایى از كار خود پوزش خواسته است.
شایان ذكر است با وجود اینكه امنیت شهر نجف به طور كامل به دولت عراق واگذار شده، مدتى پیش نیروهاى امریكایى در یورشى ناگهانى به نجف 2 نفر از مردم این شهر را كشتند.