تبیان، دستیار زندگی
ند حضرت آیت الله العظمی سیستانى در دیدار سهیله عبد جعفر، وزیر مهاجرت عراق، تأمین امنیت شهرها را خواستار شد و بر ضرورت بازگشت خانواده‌های عراقی كه به دلیل ناامن بودن برخی از مناطق این كشور منازل خود را ترك كردند تاكید كرد....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دولت عراق با تأمین امنیت از مهاجرت مردم جلوگیرى كند

حضرت آیت الله العظمی سیستانى در دیدار سهیله عبد جعفر، وزیر مهاجرت عراق، تأمین امنیت شهرها را خواستار شد و بر ضرورت بازگشت خانواده‌های عراقی كه به دلیل ناامن بودن برخی از مناطق این كشور منازل خود را ترك كردند تاكید كرد.

سهیله عبد جعفر، وزیر مهاجرت عراق، روز گذشته پس از دیدار و گفت‌وگو با حضرت آیت‌الله العظمی سیستانى در كنفرانس خبرى گفت: حضرت آیت‌الله العظمی سیستانى تأمین امنیت شهرها را خواستار است.
سهیله عبدجعفر با اشاره با اینكه تنها پس از ویران شدن بارگاه عسكریین به دست تروریست‌ها بیش از 14 هزار و 750 خانوار شیعه و سنى به مناطق مختلف مهاجرت كرده‌اند، به نقل از حضرت آیت‌اللهالعظمی سیستانی گفت: دولت باید با تأمین امنیت از مهاجرت مردم شیعه و سنى به شهرهاى دیگر جلوگیرى كند.
شایان ذكر است بر اثر یورش تروریست‌ها به شهرهاى مذهبى و نبود امنیت مردم برخی مناطق عراق به شهرهاى دیگر عراق مهاجرت كرده‌اند.
آیت‌الله شیخ بشیر نجفى نیز در دیدار نماینده وزیر مهاجرت عراق با وی گفت: دولت عراق باید خانواده‌هایی را كه به اجبار از عراق به كشورهای دیگر مهاجرت كرده‌اند و بسیاری از آنها مشكلات مالی دارند یاری كند.
لازم به ذكر است بیش از 3 میلیون عراقى در خارج از عراق زندگى مى‌كنند و بسیارى از آنان از سوى دولت صدام حسین، دیكتاتور عراق، مهاجرت داده شده‌اند.