تبیان، دستیار زندگی
اد   حجت‌الاسلام هادوی‌نیا در دومین روز همایش بررسی اندیشه‌های اقتصادی شهید صدر گفت:   حجت‌الاسلام علی اصغر هادوی‌نیا با ارایه مقاله‌ای با عنوان «شهید صدر و روش تفسیر موضوعی ـ علمی قرآن كریم با رویك...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شهید صدر روش تفسیر موضوعی را ارتقا داد

حجت‌الاسلام هادوی‌نیا در دومین روز همایش بررسی اندیشه‌های اقتصادی شهید صدر گفت:

حجت‌الاسلام علی اصغر هادوی‌نیا با ارایه مقاله‌ای با عنوان «شهید صدر و روش تفسیر موضوعی ـ علمی قرآن كریم با رویكرد اقتصاد اسلامی» گفت: با مطالعه تاریخ تفسیر قرآن كریم می‌توان دریافت كه تفسیر موضوعی اگر چه از پیشینه قابل توجهی برخوردار است؛ اما اسلوب رایج در میان مفسران از گذشته‌های دوره تفسیر ترتیبی یا تفسیر جزء به جزء بوده است.
وی افزود: با این وجود، اسلوب رایج تفسیری فاقد ویژگی‌هایی است كه بتوان آن را به عنوان یك روش تفسیری معرفی نمود؛ اما نگاه نوینی كه شهید صدر به تفسیر موضوعی داشته است، باعث ارتقای آن شد.
وی در ادامه اظهار داشت: روش شهید صدر از مبانی نظری خاصی برخوردار است كه می‌تواند به عنوان راهكار مناسبی برای پیوند علم و دین معرفی شود.
گفتنی است، نقد و بررسی مقالات ارایه شده، میزگرد پرسش و پاسخ و برپایی نمایشگاهی با موضوع دیدگاه اقتصادی شهید صدر از دیگر برنامه‌های این همایش دو روزه بود.