تبیان، دستیار زندگی
ست   آیت‌الله مصباح یزدی، عصر   در دیدار با جمعی از معلمان شهر قم مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: شهید مطهری، الگوی برجسته معلمان در عصر حاضر است.   آیت‌الله مصباح یز...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فرهنگ تشیع، غنی‌ترین فرهنگ جهان است

آیت‌الله مصباح یزدی، عصر   در دیدار با جمعی از معلمان شهر قم مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: شهید مطهری، الگوی برجسته معلمان در عصر حاضر است.

آیت‌الله مصباح یزدی در این دیدار گفت: اگر شهید مطهری و كتاب‌ها و درس‌های او نبود. معلوم نبود جوانان ما، با تبلیغات انحرافی كه دیگران داشتند، به چه سرنوشتی دچار می‌شدند. به گونه‌ای كه امام راحل، تمام كتاب‌های شهید مطهری را مفید می‌دانستند، ولی متأسفانه ما آن‌گونه كه دشمنان وجود ایشان را درك كردند، او را نشناختیم.
این استادحوزه علمیه قم اظهار داشت: شكرانه چنین نعمتی این است كه دیگران را به خواندن آثار ایشان تشویق كنیم و خود نیز از آن‌ها بهره ببریم.
عضو مجلس خبرگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عطش فزاینده ملت‌ها به شناخت آموزه‌های اسلامی، گفت: در سفری كه چند سال پیش به آمریكای جنوبی داشتم، مسؤولان دانشگاهی در كشور شیلی به ما می‌گفتند: فرهنگ آمریكایی آن‌چنان جوانان ما را فاسد كرده كه دیگر هیچ امیدی به آینده آن‌ها نداریم و تنها چیزی كه احتمال می‌دهیم بتواند نسل آینده ما را نجات دهد، برنامه‌های تربیتی اسلام است. از این‌رو حاضریم این دانشگاه را به طور كامل در اختیار شما به عنوان یك اسلام‌شناس قرار دهیم تا برنامه‌های فرهنگی و تربیتی كه در نظر دارید، اجرا نمایید و جوانان ما نجات پیدا كنند.
آیت‌الله مصباح یزدی، موج اسلام خواهی مردم در غرب و مخصوصاً در آمریكای لاتین را مهم و قابل توجه برشمرد و اظهار داشت: یكی از فارغ‌التحصیلان همین مؤسسه كه از اوایل انقلاب در كشور آرژانتین مستقر شده است، نقل می‌كرد، در این كشور بعد از انقلاب اسلامی و با استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی در ایران، آن‌چنان موج اسلام خواهی در بین مردم فراوان شده كه به خاطر عدم وجود مبلغان مسلمان، چند نفر یهودی در مقابل گرفتن پول از مردمی كه مسیحی هستند، اسلام را به آن‌ها آموزش می‌دهند.
وی در پایان سخنان خود تأكید كرد: ما داعیه رهبری فكری فرهنگی جهان اسلام و حتی كل دنیا را داریم و مدعی هستیم كه فرهنگ تشیع، غنی‌ترین فرهنگ انسانی است كه در جهان وجود دارد.