تبیان، دستیار زندگی
رد آیت‌الله نوری همدانی بر شناخت ابعاد والای شخصیت پیامبر(ص) تأکید کرد.  آیت‌الله   نوری همدانی  در دیدار تعدادی از سربازان نیروی هوایی تهران و تعدادی خواهران طلبه شهرستان کهنوج کرمان با ایشان...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شناخت پیامبر(ص) باید درصدر کارهای فرهنگی قرار گیرد

آیت‌الله نوری همدانی بر شناخت ابعاد والای شخصیت پیامبر(ص) تأکید کرد.

آیت‌الله   نوری همدانی  در دیدار تعدادی از سربازان نیروی هوایی تهران و تعدادی خواهران طلبه شهرستان کهنوج کرمان با ایشان، اظهار داشت: باید در طول سال جاری در مراکز علمی، مذهبی و … راجع به پیامبر(ص) تحقیق بیشتری انجام شود تا هم خودمان شخصیت پیامبر را بشناسیم و هم ایشان را در تمام دنیا معرفی کنیم.

وی افزود: شناخت پیامبر اعظم باید درصدر کارهای فرهنگی، سیاسی،‌اجتماعی و … قرار گیرد و حتی موعظه‌ها، مداحی‌ها، سخنرانی‌ها و … نیز باید بر محور شناخت بیشتر پیامبر(ص) باشند.

آیت‌الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود بر ژرف نگری جوانان در آیات قرانی تأکید کرد و اظهار داشت: جوانان باید صرف و نحو عربی را کاملاً بیاموزند تا خودشان از قرآن، نهج البلاغه و احادیث دینی به صورت عمیق استفاده کنند.

وی افزود: جوانان علاوه بر ژرف‌نگری در احادیث دینی قبل از انجام هر کاری اصل تفکر وتعمیق را در نظر بگیرند وتمام مسائل زندگی را تجزیه و تحلیل و به علل و عوامل وجود جهان هستی فکر کنند.

آیت‌ا.. نوری همدانی همچنین به استبداد سلاطین و استعمار کشورهای بزرگ در کشورهای اسلامی در گذشته اشاره کرد و آن را ناشی از فقر فرهنگی، بیسوادی و فقر مادی مردم عنوان کرد.