تبیان، دستیار زندگی
ست   حضرت آیت‌الله مكارم شیرازی توجه ویژه مسؤولین كشور به بودجه‌های فرهنگی و حوزه دین را خواستار شد.  حضرت آیت‌الله ناصر مكارم شیرازی عصر یك‌شنبه در دیدار نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی و اعضا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فرهنگ حجاب با شعار و كارهای غیر معقول، حل شدنی نیست

حضرت آیت‌الله مكارم شیرازی توجه ویژه مسؤولین كشور به بودجه‌های فرهنگی و حوزه دین را خواستار شد.

حضرت آیت‌الله ناصر مكارم شیرازی عصر یك‌شنبه در دیدار نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی و اعضای كمیسیون قضایی مجلس با اشاره به وضعیت فرهنگی كشور اظهار داشت: بسیاری از افراد كه به ملاقات می‌آیند از وضعیت فرهنگی جامعه نگران هستند. باید با مسأله معضل فرهنگی به صورت ریشه‌ای كار كرد. با شعار و كارهای غیر معقول حل شدنی نیست.
وی برنامه‌های فرهنگی را بهترین راه مقابله با ضد فرهنگ عنوان كرد و گفت: حجاب یك فرهنگ است. باید فرهنگ حجاب در جامعه گسترش یابد. در گذشته حجاب خیلی مورد توجه غرب نبود ولی امروز حجاب به عنوان نماد و دروازه ورود به اسلام شناخته شده است. تا حدی كه در به اصطلاح مهد آزادی ! یعنی كشور فرانسه یك روسری را تحمل نمی‌كنند و از آن می‌ترسند.
این مرجع تقلید افزود: اگر خدای نكرده روزی در داخل كشور موفق بشوند جلو حجاب را بگیرند به عقیده بنده پنجاه‌درصد نظام به خطر می‌افتد. ما لازم است بیش از یك مسأله اسلامی روی حجاب سرمایه‌گذاری كنیم.
وی ضمن سفارش به پرهیز از خشونت در ایجاد فرهنگ حجاب تأكید كرد: نباید با برخی از اقدامات بهانه به دست كسی داد. خشونت بی‌دلیل نداشته باشیم. اما به خواهش هم اكتفا نكنید زیرا به این صورت مشكل حل نمی‌شود.
حضرت آیت‌الله مكارم شیرازی در ادامه جوانان ایران را افرادی با استعداد و خوش‌فكر ارزیابی كرد و خاطر نشان ساخت: مسؤولین كشور می‌بایست از نظر تسهیلات اشتغالی و رفع مشكلات و به خصوص مسایل فرهنگی توجه ویژه‌ای به جوانان داشته باشند.
وی اختصاص بودجه به امور فرهنگی در جامعه را بسیار ضروری عنوان كرد و توضیح داد: ما هنوز متوجه نشدیم چرا مسؤولان كشور برای فعالیت‌های فرهنگی و حوزه‌های دینی سرمایه‌گذاری جدی نمی‌كنند. من خدمت رهبر معظم انقلاب گفتم اگر یك دهم هزینه‌های تبلیغاتی دیگر كشورهای اسلامی كه صرف می‌كنند ، سرمایه‌گذاری كنیم همه جا ابتكار عمل در دست ما قرار می‌گیرد.
این مرجع تقلید اضافه كرد: هزینه‌های فرهنگی و تبلیغات اسلامی باید در بودجه كشور گنجانده شود. علما و مراجع حوزه علمیه قم را با اندك پول‌های مردم متدین اداره می‌كنند.