تبیان، دستیار زندگی
حجت الاسلام والمسلمین احمد مازنی در حاشیه بازدید خود از نمایشگاه قرآن گفت: در همین حد که تا به حال بازدید داشته ام به برگزارکنندگان نمایشگاه خداقوت می گویم.اگر برگزاری نمایشگاه به صورت هدفمند باشد، قطعا تأثیرش را شاهد خواهیم بود. ما اگر شاخص های قابل
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حجت الاسلام والمسلمین احمد مازنی:

به برگزارکنندگان نمایشگاه خداقوت می گویم

حجت الاسلام والمسلمین احمد مازنی در حاشیه بازدید خود از نمایشگاه قرآن گفت: در همین حد که تا به حال بازدید داشته ام به برگزارکنندگان نمایشگاه خداقوت می گویم.اگر برگزاری نمایشگاه به صورت هدفمند باشد، قطعا تأثیرش را شاهد خواهیم بود. ما اگر شاخص های قابل اندازه گیری داشته باشیم می توان بر این اساس به اهداف خود برسیم.

هومن بهلولی- روابط عمومی

حجت الاسلام احمد مازنی

حجت الاسلام والمسلمین احمد مازنی در حاشیه بازدید خود از نمایشگاه قرآن در گفت و گو با ستاد خبری بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن ضمن اشاره به تراکم غرفه های فضای شبستان گفت: احساس کسی را دارم که از زیادی درخت ها گفت نتوانستم جنگل را ببینم.

وی افزود: این امر شاید به این خاطر است که این فضا برای چنین کاری ساخته نشده و از ابتدا کارکرد برگزاری نمایشگاه برای مصلی تعریف نشده است از همین رو ازدیاد غرفه ها کمی بی نظم است و باعث می شود زمان طولانی برای بازدید صرف شود. ولی در همین حد که تا به حال بازدید داشته ام به برگزارکنندگان نمایشگاه خداقوت می گویم.

مازنی در خصوص تأثیر نمایشگاه قرآن در آشنایی آحاد مردم خصوصا قشر جوان با فرهنگ قرآنی گفت: اگر برگزاری نمایشگاه به صورت هدفمند باشد، قطعا تأثیرش را شاهد خواهیم بود. ما اگر شاخص های قابل اندازه گیری داشته باشیم می توان بر این اساس به اهداف خود برسیم.

وی افزود: هدف ها اگر مشخص باشد قطعا رویدادی مثل نمایشگاه می تواند مفید باشد. خیلی دقیق نمی دانم که مسئولین برگزاری نمایشگاه چه اهدافی را برای خود تعین کرده اند و چه شاخص هایی برای رسیدن به این اهداف تعریف شده اما اگر اینچنین باشد در انتهای نمایشگاه بهتر است گزارشی در اختیار ما قرار گیرد که در کمیسیون فرهنگی مجلس بررسی شود تا ببینم چقدر در نیل به اهداف مدنظر موفق عمل شده است.

احمد مازنی صمن بیان اینکه بعد بین المللی نمایشگاه مشهود نیست با تأکید بر فضای فعلی که در آن دو برداشت متفاوت از اسلام شده اظهار داشت: یک برداشت، برداشت گروه های تکفیری نظیر داعش و القاعده است که با استفاده از ابزار رسانه ای و تبلیغاتی گسترده ای که دارند علیه شیعه و به نفع خود استفاده می کنند. در مقابل این برداشت از اسلام، نگاه جمهوری اسلامی است که یکی از اهداف رویدادهایی نظیر نمایشگاه قرآن می تواند معرفی واقعی چهره شیعه از منظر قرآن باشد.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن، اخلاق و زندگی» ٨ تا ٢٦ خردادماه سال جاری (همزمان با دوم تا بیست و یکم ماه مبارک رمضان) از ساعت ١٧ تا ٢٤ در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) میزبان علاقه‌مندان به قرآن است.

لازم به ذکر است برای رفاه حال بازدیدکنندگان از نمایشگاه ساعات مترو یک ساعت افزایش یافته و علاقه مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند در ساعات فعالیت نمایشگاه با تلفن‌های گویای ٨٨٤٩٦٣٩٣، ٨٨٤٩٦٣٩٥ و ٨٨٤٩٦٣٩٧ تماس حاصل نمایند.