تبیان، دستیار زندگی
شد رسا، سرویس فرهنگی ـ طلاب خواهر جامعه‌ الزهرای قم  در قالب همایش ندای عصمت در مصلای قدس این شهر تجمع كردند.  در این همایش كه در مصلای قدس برگزار شد، خانم معصومه گل‌گیری از اساتید حوزه علمیه خواهران، با بیان وی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همایش ندای عصمت در مصلای قدس قم برگزار شد

رسا، سرویس فرهنگی ـ طلاب خواهر جامعه‌ الزهرای قم  در قالب همایش ندای عصمت در مصلای قدس این شهر تجمع كردند.

در این همایش كه در مصلای قدس برگزار شد، خانم معصومه گل‌گیری از اساتید حوزه علمیه خواهران، با بیان ویژگی‌های شخصیت والای حضرت معصومه (س) اظهار داشت: بر اساس روایات معتبر درباره فضیلت و قداست شهر قم و شخصیت ارزشمند حضرت معصومه (س)، پیامبر گرامی در معراج خود بارگاه حضرت معصومه (س) را قبل از ولادت ایشان مشاهده نموده است.
وی افزود: در روایات آمده است كه بندگان خدا در شهر قم جمع می‌شوند و آن‌ها كسانی هستند كه شفاعت خدا شامل حالشان می‌گردد؛ زیرا از پیروان حقیقی و راستین پیامبر و قرآن هستند.
این استاد حوزه علمیه خواهران با تأكید بر عظمت شهر قم تصریح كرد: طبق احادیث برای اهل قم، غم و حزن در راه دین قرار داده شده است و مردم آن آماج تیرهای بلا خواهند بود؛ زیرا كه آن‌ها از مدافعان اسلام می‌باشند و اگر مردم قم نباشند، دین ضایع شده و از بین خواهد رفت.
خانم معصومه گل‌گیری گفت: عظمت حضرت معصومه (س) به گونه‌ای است كه شیعیان با شفاعت ایشان وارد بهشت خواهند شد و بر اساس روایات مستند شخصیت آن حضرت آن‌قدر والاست كه مركز تشیع در پیرامون مدفن آن حضرت رشد می‌كند و ایشان به مردم جهان درس ولایت‌مداری، ایستادگی، فداكاری در راه ولایت، عفت و حجاب را داده‌اند.
در این مراسم پس از ارایه مقاله درباره حجاب و قرائت قطع‌نامه درزمینه اشاعه فرهنگ عصمت و عفت، شركت كنندگان مسیر مصلای قدس تا حرم مطهر را با هدف تسلیت رحلت آن بزرگوار به پیشگاه امام زمان (عج) راهپیمایی نمودند.
شركت كنندگان در این راهپیمایی با تسلیت رحلت حضرت معصومه (س) به پیشگاه حضرت ولی عصر (عج)، در بیانیه‌ای با هشت بند خواسته‌های خود را در زمینه فرهنگ حجاب و عفاف عنوان كردند.
در این بیانیه قطع‌نامه تبیین شاخصه‌های پوشش اسلامی و ارتباطات اجتماعی زنان و مردان توسط حوزه، بسط و گسترش فرهنگ عفاف و پاكی، نظارت بر فرهنگ حجاب از سوی نمایندگان ملت، ایجاد تدابیر لازم برای رعایت موازین شرعی ویژه بانوان شاغل از طرف دوست، نظارت بر امكان عمومی، و كنترل عرضه كنندگان پوشاك مورد توجه قرار گرفته بود.