تبیان، دستیار زندگی
ست   آیت الله جوادی آملی در حرم حضرت معصومه (س) گفت : كرامت، معرف، معنویت و علم در این‌جاست، این خاندان منشأ رحمت و بركت هستند. اگر می‌بینید حوزه علمیه قم امروز منشأ بركات در شرق و غرب عالم شده، به بركت این بانو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

به بركت حضرت معصومه (س) حوزه علمیه قم منشأ بركات در شرق و غرب عالم شده است

آیت الله جوادی آملی در حرم حضرت معصومه (س) گفت : كرامت، معرف، معنویت و علم در این‌جاست، این خاندان منشأ رحمت و بركت هستند. اگر می‌بینید حوزه علمیه قم امروز منشأ بركات در شرق و غرب عالم شده، به بركت این بانوی كریمه است.

آیت‌الله جوادی آملی  در مراسم اختتامیه كنگره بزرگداشت شخصیت حضرت فاطمه معصومه (س) و مكانت فرهنگی قم ، افتخار مراجع تقلید را همنشینی با كریمه اهل بیت (ع) عنوان كرد و اظهار داشت: شرف مراجع در این است كه در كنار سفره این ذات مقدسه باشند. ما در زیارت جامعه كبیره می‌گوییم شما نوری بودید در عرش خداوند و هم‌اكنون هم آنجا هستید . بشر با حقیقت این افراد كاردارند نه با جان این‌ها. این‌ها نزد ما علیٌ حكیم هستند. هم اكنون هستند، بوده‌اند و خواهند بود.
وی ادامه داد: ذات اقدس الاهی ائمه اطهار را تنزیل داد و به این دنیا نازل كرد، مانند دیگران زیستند وزندگی كردند و رحلت كردند، معصومین (ع) در بین مردم و با مردم بودند، برای مردم سخن می‌گفتند و امامت می‌كردند. مراجع ما هم در كنار مرقد این بانوی كریمه اهل بیت (ع) تربیت یافتند. ما هم به این‌ها عرض می‌كنیم كه الان هم در كنار این مرقد مطهر هستیم.
وی بارگاه ملكوتی حضرت فاطمه معصومه (س) را منشأ هزاران بركت عنوان كرد و اظهار داشت: در این مكان مقدس بزرگان، مراجع، حكما، علما و فقها دفن هستند. این‌جا قبر دختر موسی‌بن جعفر است، این مرقد منشأ هزاران بركت است. بنای شاگردان ارسطو این بود كه وقتی مشكلی در مسایل علمی به وجود می‌آمد در كنار قبر ارسطو به بحث می‌نشستند و از قبر او بركت می‌گرفتند، خودم بارها كتاب‌های علمی را در جوار كریمه اهل بیت (ع) به راحتی می‌خوانم ولی وقتی به شهر دیگری می‌روم برایم مشكلات به وجود می‌آید. این را باور كنیم، این‌جا انسان مطالب را بهتر و خوشتر می‌فهمد.
آیت‌الله جوادی آملی ادامه داد: اماكن مقدسه كربلا، نجف، كاظمین و سامرا و قم همگی در نور هستند. این‌گونه نیست كه تنها برای زیارت به قم بیایند و ثواب اخروی ببرند. كرامت، معرف، معنویت و علم در این‌جاست، این خاندان منشأ رحمت و بركت هستند. اگر می‌بینید حوزه علمیه قم امروز منشأ بركات در شرق و غرب عالم شده، به بركت این بانوی كریمه است.
وی اضافه كرد: در گذشته كه گفته شد اطلبو العلم و لو بالسین این تمثیل بود ، امروز به بركت انقلاب و خون‌های پاك شهدا باید گفت اطلبو العلم ولو بالقم . از تمام دنیا به قم می‌آیند. این شهر خون شهدای انقلاب را صادر كرد و پیام اسلام را به مشرق و مغرب جهان رساند و همه عاشقان اسلام را بدین جا كشاند. خیل‌ها می‌خواستند انقلاب كنند ولی خواست خدا بود كه انقلاب ما از قم برخیزد. اكنون بهترین فرصت برای بهره‌برداری حوزه علمیه از شرایط روز پیش آمده است.. محققان از حداكثر توان استفاده كنند، دین‌پژوهان، گویندگان و نویسندگان ما از این مركز ملكوتی كمال استفاده را ببرند.