تبیان، دستیار زندگی
ست   حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی آثار و كتب منتشر شده از قم و نشر و پخش آن‌ها به جهان اسلام را معرف فرهنگ اهل بیت (ع) عنوان كرد.   حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی در دیدار مدیر كل و معاونین اداره ارشاد ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم فراملی است

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی آثار و كتب منتشر شده از قم و نشر و پخش آن‌ها به جهان اسلام را معرف فرهنگ اهل بیت (ع) عنوان كرد.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی در دیدار مدیر كل و معاونین اداره ارشاد اسلامی استان قم ، با اشاره به وعده‌های مسؤولان در ایجاد فضای اسلامی در كشور اظهار داشت: قول‌های داده شده باید جنبه عملی پیدا كند. متأسفانه در سال‌های اخیر نام ارشاد علی رغم معنی مثبت آن در میان متدینین بار منفی پیدا كرده است كه ما امیدواریم به همت مسؤولین جدید نام ارشاد بار دیگر رضایت متدینین را به خود جلب كند.
وی نقش و جایگاه وزارت ارشاد اسلامی را در فرهنگ سازی جامعه بسیار مهم دانست و افزود: مسؤولان اداره ارشاد باید مراقب باشند كه اعتقادات صحیح به جامعه منتقل شود و از فعالیت افكار باطل و مضر جلوگیری كنند . باید با نظارت وزارت ارشاد اسلامی بسیاری از مفاسد و مشكلاتی كه امروز در جامعه وجود دارد برطرف شود.
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با تاكید بر لزوم نظارت دقیق بر روند امور فرهنگی گفت : به موارد فرهنگی باید با ظرافت رسیدگی شود و سخت گیری های بی مورد نتیجه نمی دهد.
وی با اشاره به مقطعی از تاریخ اسلام گفت : در تاریخ اسلام آمده است زمانی كه بنی امیه نتوانستند با گسترش معارف دینی رسول اعظم كه بوسیله اهل بیت (ع) ترویج می شد مقابله كنند ، سعی كردند این شهر را با شیوه ای هنری به سمت و سوی اهداف خود بكشانند . البته هنر نوردل و محبوب جان است ، ولی هنری كه در خدمت نشر دین و تقویت آن باشد .بنابراین هنر تیغ دو لبه است.
این مرجع تقلید تبلیغات گروه‌های منحرف و فرق ضاله در خارج و داخل كشور را مد نظر قرار داده و گفت: در شرایطی كه تمام ادیان و فرق اسلامی با بهره‌گیری از قدرت و تكنولوژی به دنبال تبلیغ افكار خود هستند. شهر قم با وجود ظرفیت‌ها و توان‌مندی‌های خود می‌تواند در مقابل افكار انحرافی بایستد و موقعیت اسلامی كشور را حفظ كند.
وی چاپ كتب و آثار فرهنگی در قم را برای جهان اسام و حتی جهان بشریت مفید و راه‌گشا عنوان كرد و خاطر‌نشان ساخت: كتب منتشره در قم باید مطابق با متن قرآن و معارف دین باشد. كتاب‌هایی كه به خارج ارسال می‌شود، معرف معارف اهل بیت (ع) است از این رو دقت در این منشورات ضروری است.
حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی با بیان این‌ كه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم دارای ویژگی‌های خاصی است تأكید كرد: اداره ارشاد اسلامی قم دارای ظرفیت‌های ویژه‌ای است و لازم است كه مسؤولان عنایت بیشتری به این‌ اداره داشته باشند. قم دارای شرایط خاصی در جهان اسلام است و جایگاه قم فراملی است. بر همین اساس بودجه قم، امكانات و فعالیت‌ها و برنامه‌های این شهر هم باید فراملی شود.
این مرجع تقلید در پایان با دعا و آرزوی توفیق برای مسئولان بویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : برای اصلاح امور باید صبر و تحمل كرد و مشكلات را به جان خرید.خصوصا كه دشمنیها زیاد است.
در ابتدای این دیدار حجت الاسلام حمید رسایی مشاور وزیر و مدیر كل اداره ارشاد اسلامی استان قم گزارشی از اقدامات شش ماه گذشته و روند رو به اصلاح وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را ارائه داد .