تبیان، دستیار زندگی
یث   انتشارات دارالحدیث سه جلد از دانش‌نامه میزان الحكمه را منتشر كرد.  انتشارات مؤسسه علمی، فرهنگی دارالحدیث دانشنامه میزان الحكمه را با اشراف ایت الله محمدی ری‌شهری منتشر كرد. دانش‌نامه میزان الحكمه، ك...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دانش‌نامه میزان الحكمه در دارالحدیث

انتشارات دارالحدیث سه جلد از دانش‌نامه میزان الحكمه را منتشر كرد.

انتشارات مؤسسه علمی، فرهنگی دارالحدیث دانشنامه میزان الحكمه را با اشراف ایت الله محمدی ری‌شهری منتشر كرد.
دانش‌نامه میزان الحكمه، كتابی فراگیر‌تر و جامع‌تر از میزان الحكمه است كه بر اساس شیوه الفبایی موضوعی به گزارش احادیث مرتبط با موضوعات پرداخته است، در واقع این دانش‌نامهف گسترش یافته و تكمیل شده میزان الحكمه است و با توجه به این‌كه هنوز كامل نشده است پیش‌بینی می‌شود این مجموعه بالغ بر پنجاه جلد گردد.
این دانش‌نامه با استناد به آیات و روایات معصومان به توضیح و تبیین موضوعات، مفاهیم و مدخل‌های دینی می‌پردازد كه از جهت موضوعی از دامنه گسترده‌ای برخوردار است و مفاهیم دینی، اعتقادی، اخلاقی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را پوشش می‌دهد. ذیل هر موضوع (مدخل)، شناسه‌ها وزیر شاخه‌های متعددی هست كه به صورت منطقی طبقه‌بندی شده و آیات و روایات مربوط به آن‌ها گزارش شده است.
جلد اول تا سوم این دانش‌نامه كه به تازگی انتشار یافته است، به مدخل‌های ایثار، انحصار طلبی، اجاره، اجل، آخرت، برادری، ادب، اذان، آزار رسانی، تاریخ، زمین الگو و مواسات اختصاص یافته است.