تبیان، دستیار زندگی
ام   جمعی از بانوان طلبه مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا (س) شهر ایلام خواستار رسیدگی به مسایل و مشكلات خود شدند.  جمعی از طلاب این مدرسه  نبود فضا و امكانات آموزشی مناسب، خوابگاه و سرویس ایاب و ذهاب، استخدا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نگاهی به مشكلات طلاب مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا(س) ایلام

جمعی از بانوان طلبه مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا (س) شهر ایلام خواستار رسیدگی به مسایل و مشكلات خود شدند.

جمعی از طلاب این مدرسه  نبود فضا و امكانات آموزشی مناسب، خوابگاه و سرویس ایاب و ذهاب، استخدام در ادارات و اساتید مجرب را از جمله مهمترین مشكلات خود عنوان كردند.
یكی از این طلبه‌ها گفت: فضای آموزشی كه طلاب این مدرسه در آن مشغول به تحصیل هستند، استاندارد نبوده و فاقد هرگونه امكانات آموزشی است.
سیده "زهرا مهدوی" افزود: در هر كلاس درس این مدرسه با مساحت ‪ ۱۲‬متر بیش از ‪ ۲۰‬الی ‪ ۲۵‬طلبه و بر روی زمین درس می‌خوانند.
وی گفت: این كلاسها در فصل سرما و گرما فاقد سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب بوده و طلبه‌ها را با مشكل مواجه كرده است.
مهدوی، نبود اساتید مجرب را یكی دیگر از مشكلات این مدرسه عنوان كرد و افزود: اساتید این مدرسه سطح دو بوده به همین دلیل كیفیت مطالب ارایه شده به طلبه‌ها در حد مناسب نیست.
یكی دیگر از این طلبه‌ها گفت:برای انجام پژوهش، تحقیق و ارایه پایان‌نامه با كمبود كتاب‌های منبع و مرجع مواجه هستیم.
"انوار احسن‌مقدم" افزود: این مدرسه دارای یك كتابخانه با تعدادی كتاب محدود بوده و طلبه‌ها مجبورند برای تهیه كتابهای مورد نیاز خود به دیگر كتابخانه‌های سطح شهر مراجعه كنند.
وی اظهارداشت: پایان نامه‌ها وپژوهشهای طلاب این مدرسه هرساله جزو برترین تحقیقات كشور بوده، با این وجود هیچگونه حمایتی از این افراد نمی‌شود.
"آتنا نظری" نیز گفت: بدلیل علاقه وافر به فراگیری علوم دینی از شهرستان دره‌شهر به این مدرسه مراجعه كرده‌ام.
وی افزود: نبود خوابگاه مخصوص دانشجویان شهرستانی باعث شده برای ادامه تحصیل اقدام به اجاره منزل كنم.
یكی از فارغ‌التحصیلان علوم حوزوی نیز گفت: پس از دو سال از اتمام تحصیل و اخذ مدرك كارشناسی در علوم حوزوی و با وجود مراجعات مكرر به ادارات سطح استان ایلام موفق یه یافتن كار نشده‌ام.
"حسنا میهنی" افزود: پس از پنج سال درس خواندن در حوزه و تحمل سختی‌های فراوان هیچكدام از ادارات دولتی حاضر به پذیرش وی نبوده و تحصیلات حوزوی را در ردیف آزمون‌های استخدامی خود درج نمی‌كنند.
وی اظهارداشت: براساس قانون مدرك تحصیلی حوزه معادل مدارك تحصیلی دانشگاه‌ها بوده اما بیشتر ادارات حاضر به استخدام این افراد نیستند.
مدیر مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا(ص) شهر ایلام گفت: نبود اعتبار یكی از مهمترین مشكلات طلاب و اساتید این مدرسه است.
"فریده الیاسپوریان" افزود: اعتبار سالانه این مدرسه با ‪ ۱۵‬نفر مدرس، پنج نفر كادر اداری و ‪ ۱۱۰‬طلبه تنها ‪ ۴۵‬میلیون ریال است.
وی گفت: این مدرسه فضای آموزشی مختص به خود را در اختیار نداشته و از فضای با كاربری مسكونی كه متعلق به سازمان هلال احمر است، استفاده می‌كند.
وی اظهارداشت: زمینی به مساحت ‪ ۱۰‬هزار مترمربع برای احداث فضای آموزشی این مدرسه خریداری شده كه به دلیل نبود اعتبار راكد مانده است.
وی خواستار كمك و مساعدت مسوولین و خیرین استان برای احداث این فضای آموزشی شد و گفت:با احداث این مكان بخش قابل توجهی از مشكلات طلاب حل خواهد شد.
الیاسپوریان گفت: بیش از ‪ ۸۰‬درصد فارغ التحصیلان حوزه، برای یافتن كار با مشكل مواجه بوده و بیكار هستند.
وی افزود: از ‪ ۱۲۵‬فارغ‌التحصیل این مدرسه ‪ ۱۱۵‬نفر از آنها بیكار هستند.
چهار مدرسه دینی در شهرستانهای ایلام، دهلران، شیروان چرداول و آبدانان وجود دارد كه با كمبود امكانات آموزشی، فرهنگی و رفاهی مواجه هستند.