تبیان، دستیار زندگی
ود عضو شورای مركزی مجمع قاریان خراسان جنوبی گفت: كتابخانه بنی اقبال بزرگترین كتابخانه تخصصی حوزه دین در استان به دلیل مكان نامناسب و عدم آگاهی مردم از وجود این مكان فرهنگی، مورد بی توجهی و بی مهری قرار گرفته است.  &...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قرآن‌ها باید از دكورها و جعبه‌های منبت كاری خارج شود

عضو شورای مركزی مجمع قاریان خراسان جنوبی گفت: كتابخانه بنی اقبال بزرگترین كتابخانه تخصصی حوزه دین در استان به دلیل مكان نامناسب و عدم آگاهی مردم از وجود این مكان فرهنگی، مورد بی توجهی و بی مهری قرار گرفته است.

محمد الهی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: این كتابخانه یكی از دستاوردهای مجمع قاریان خراسان جنوبی است كه در سال 1377 با واگذاری چهارهزار و 500 جلد كتاب از سوی شادروان مهندس محمد بنی اقبال تاسیس و هم اكنون با 13 هزار جلد كتاب در زمینه های مختلف دینی وقرآنی بیش از 700 عضو دارد.

وی در ادامه به تشریح برنامه های مجمع قاریان پرداخت و تصریح كرد: مجمع قاریان در نیمه سال دوم 1367 تأسیس و هم اكنون به عنوان یك تشكل ثبتی و حقوقی از موفقترین تشكل‌های قریان كشورمحسوب می شود.

وی ادامه داد: این مجمع در طول سال‌های فعالیت، اساتید بزرگ قرآنی تربیت كرده و ظهور13حافظ كل قرآن و اخذ رتبه های برجسته كشوری از سوی اعضای این مجمع از نمونه های بارز تلاش این مجموعه فرهنگی است.

وی كانون فرهنگی و هنری مشكوة تحت نظر دبیرخانه مساجد خراسان جنوبی را ازدیگر واحدهای فعال این مجمع عنوان كرد و افزود: این كانون به عنوان یكی از فعال ترین كانون های سطح استان در زمینه‌های فرهنگی و قرآنی در دو واحد خواهران و برادران فعالیت می كند.

الهی در ادامه از اهدای یك زمین به مساحت 816 متر توسط یكی از خیرین بیرجندی جهت احداث ساختمان مجمع خبرداد وافزود: نقشه این ساختمان كشیده شده و كارهای پروانه آن نیز به اتمام رسیده است و در شش طبقه و با زیربنای پنج هزارو 963 متر احداث می شود.

عضو شورای مركزی مجمع قاریان خراسان جنوبی تصریح كرد: این مجمع با 18 نفر عضو مركزی و 700 نفر عضو به هیچ حزب و تشكلی وابسته نیست و تحت لوای قرآن و ولایت فقیه و در راستای رسالت قرآن گام برمی دارد.

وی بابیان این مطلب كه این مجمع علاوه بر جلسه دائمی خود در شب های سه شنبه با همكاری نهادها و ادارات جلسات متعدد قرآنی در سطح شهر برگزار می كند افزود: قرآن‌ها باید از داخل دكورها و جعبه های منبت كاری شده خارج شود.

وی با تاكید بر اینكه در شرایطی كه دشمنان انقلاب و اسلام از هر سو تهاجمات خود را علیه فرهنگ ایرانی نشانه گرفته اند حافظان و قاریان در لوای قرآن با جذب جوانان به دین از كشیده شدن جوانان به سمت و سوی الگوهای غربی جلوگیری كنند.

وی در پایان گفت: این مجمع برای اشاعه فعالیت‌های قرآنی اساسنامه خود را از شهرستانی به استانی تغییر داد و درصدد است با بهره گیری از اساتید مجمع كه به دلایل مختلف در شهرستان‌های اطراف ساكن شده اند، فعالیت‌های خود را در سطح استان خراسان جنوبی گسترش دهد.