تبیان، دستیار زندگی
شد   مركز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در سال جاری با انتشار چهار عنوان كتاب و آماده نمودن ده عنوان دیگر جهت انتشار فعالیت قرآنی خود را در سطح عموم گسترش می‌دهد.   مس...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چهار پرسمان موضوعی قرآنی جدید منتشر شد

مركز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در سال جاری با انتشار چهار عنوان كتاب و آماده نمودن ده عنوان دیگر جهت انتشار فعالیت قرآنی خود را در سطح عموم گسترش می‌دهد.

مسؤول مركز فرهنگ و معارف قرآن با اعلام مطلب فوق افزود: مجموعه پرسمان‌های قرآنی قرائت، معاد، علوم قرآنی و امام حسین (ع) در قرآن، پاسخ به پرسش‌هایی است كه در این موضوعات به مركز فرهنگ و معارف قرآن رسیده است.
حجت‌الاسلام علی خراسانی شنوایی، اتقان، سادگی، اختصار، استناد و نیز ارجاع پرسش‌گر به نوشته‌های قابل فهم و در دسترس را از ویژگی‌های این مجموعه دانست.
وی درباره طرح‌ها و فعالیت‌های آتی مركز گفتك برای ساماندهی بهتر و افزایش كیفیت تولیدات قرآنی مركز با مساعدت ریاست و مسؤولان دفتر تبلیغات اسلامی و توجه ویژه به حوزه قرآن پژوهی، در ساختار جدید این مركز 9 گروه پژوهشی در قالب گروه‌های ترجمه و تفسیر ترتیبی قرآن و علوم روز، دایره‌المعارف‌ها، تفسیر موضوعی، قرآن و پژوهش‌های رسانه‌ای، پاسخ به پرسش‌ها و شبهات، علوم قرآنی، فرهنگ‌ها و معاجم قرآنی و نیز گروه مأخذشناسی و طبقه‌بندی علوم و معارف قرآنی ساماندهی شده است كه در هر گروه طرح‌های مهم و بزرگی درحال اجرا است.
یادآور می‌شود از زمان تأسیس مركز فرهنگ و معارف قرآن بیش از 70 طرح بزرگ پژوهشی اجرا و آثاری چون تغییر راهنما، فرهنگ موضوعی تفاسیر، دایره‌المعارف قرآن چاپ و منتشر شده است و در بخش پاسخ به پرسش‌های قرآنی از سال 1377 به بیش از 48 هزار پرسش قرآنی اقشار مختلف پاسخ داده شده است.