تبیان، دستیار زندگی
ست   دکتر زیادالدین ایوبی وزیر اوقاف سوریه با آیت الله تسخیری دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در تهران دیدار و در مورد جهان اسلام و ضرورت وحدت میان امت اسلامی گفتگو کردند .  آیت الله تسخیری در جریا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تقریب مذاهب راهکاری برای وحدت امت اسلامی است

دکتر زیادالدین ایوبی وزیر اوقاف سوریه با آیت الله تسخیری دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در تهران دیدار و در مورد جهان اسلام و ضرورت وحدت میان امت اسلامی گفتگو کردند .

آیت الله تسخیری در جریان این دیدار گفت: تقریب مذاهب نه به معنای ادغام مذاهب بلکه دستیابی به عوامل مشترک بی شمار میان مذاهب و توجه دادن مسلمانان به این مشترکات است که در برابر مشکلات جهان اسلام موضع گیری واحدی داشته باشند، شک نیست که تقریب مذاهب راهکاری برای دستیابی به وحدت است .

وی یادآور شد: با بهره گیری از ارزشهای مختلف در زمینه تحقیق، تألیف ، تأسیس دانشگاه مذاهب اسلامی، تربیت طلاب با فکر و ایده تقریب تلاش می کنیم دامنه مشترکات دینی  بین تشیع و تسنن را توسعه دهیم .

وزیر اوقاف سوریه نیز اظهار داشت: مسلمانان باید با حفظ وحدت و اتحاد خود در یک صف واحد و با تکیه بر توان و نیروی خود جایگاه مستحکمی در جهان ایفا کنند تا از تعدی و فشارهای همه جانبه دشمنان به دور باشند زیرا مسلمانان امروز بیش از هر زمان دیگر نیاز به وحدت و کنار گذاشتن اختلافات دارند .

وی با اعلام اینکه باید بین مذاهب و ادیان تفاوت قائل شده و با تعصاب مذهبی مبارزه کرد، افزود: با وجود مشترکات دینی میان اهل تسنن و شیعه باید به دنبال راهکارهای عملی برای رسیدن به وحدت باشیم .

وزیر اوقاف سوریه به دعوت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ایران سفر کرده است