تبیان، دستیار زندگی
نماینده مجلس شورای اسلامی در بازدید از نمایشگاه قرآن گفت: باید قرآن هایی با رسم الخط دانش آموزی بیشتر شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نماینده مجلس در بازدید از نمایشگاه قرآن: باید قرآن‌هایی با رسم‌الخط دانش‌آموزی بیشتر شود

نماینده مجلس شورای اسلامی در بازدید از نمایشگاه قرآن گفت: باید قرآن‌هایی با رسم‌الخط دانش‌آموزی بیشتر شود.

هومن بهلولی- روابط عمومی

سکینه الماسی

سکینه الماسی نماینده مردم دیر،کنگان،جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با ستاد خبری بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم درخصوص ربع قرن برگزاری نمایشگاه قرآن گفت: بیست و پنج دوره از برگزاری نمایشگاه قرآن می گذرد و باید نتایج آن را به جامعه انتقال دهیم. باید کودکان و نوجوانان را با مسائل قرآنی آشنا کنیم چراکه قرآن، روح و روان را تجلی می دهد و برای فرزندانمان هم می تواند مفید باشد.

این عضو فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با خوب ارزیابی کردن فعالیت هایی که در نمایشگاه قرآن در جریان است گفت: تلاوت قرآن از اهمیت زیادی برخوردار است و نیاز است تا بتوانیم این امر را برای دانش آموزان تسهیل کنیم. تسهیل این امر نیز مستلزم رسم الخط مناسب برای دانش آموزان است چراکه بیشتر قرآنهای موجود در بازار به خط عثمان طه هستند و در بسیاری از موارد، خواندن این رسم الخط برای دانش آموزان دشوار است.

الماسی یادآور شد: فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی در صدد معرفی رسم الخط فارسی برای نگارش قرآن برای دانش آموزان است. امید است بتوانیم هر چه زودتر لایحه این مهم را به تصویب برسانیم تا بتوانیم خواندن قرآن را برای دانش آموزان راحتتر کنیم.

وی در ادامه با اشاره به شعار بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن کریم که درخصوص "قرآن، اخلاق و زندگی" است نیز گفت: اخلاق زیربنای همه رفتارها و همه ابعاد زندگی است. اگر بخواهیم قرآن را وارد زندگی امان بکنیم، با دید اخلاق به آن بنگریم، شاهد معنویت خاصی خواهیم بود. جوانانی که تازه زندگی خود را شروع می کنند می توانند با تکیه بر ابعاد اخلاقی قرآن، زندگی موفقی داشته باشند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: درعین حال با وجود آنکه ٣٧ سال از انقلاب اسلامی می گذرد، این نیاز در جامعه احساس می شود که باید به نقشهایی که قرآن در زندگی گذشتگانمان داشت بیشتر توجه شود. چراکه فضای مجازی سبب بوجود آمدن مشغله های جدید برای جوانان ما شده است. از این رو نیاز است تا برنامه های جدید برای این بخش تولید شود.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن، اخلاق و زندگی» ٨ تا ٢٦ خردادماه سال جاری (همزمان با دوم تا بیست و یکم ماه مبارک رمضان) از ساعت ١٧ تا ٢٤ در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) میزبان علاقه‌مندان به قرآن است.

لازم به ذکر است برای رفاه حال بازدیدکنندگان از نمایشگاه ساعات مترو یک ساعت افزایش یافته و علاقه مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند در ساعات فعالیت نمایشگاه با تلفن‌های گویای ٨٨٤٩٦٣٩٣، ٨٨٤٩٦٣٩٥ و ٨٨٤٩٦٣٩٧ تماس حاصل کنند.