تبیان، دستیار زندگی
سیزدهمین نشست فلسطین و افق آینده با همکاری کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست جمهوری، شامگاه ١٨ خردادماه در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با حضور دکتر حسین روی وران، معاون بین المللی جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در نشست ریاست جمهوری عنوان شد:

روز قدس، روز بیعت با آرمان فلسطین و پایبندی در طول سال است

سیزدهمین نشست فلسطین و افق آینده با همکاری کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست جمهوری، شامگاه ١٨ خردادماه در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با حضور دکتر حسین روی وران، معاون بین المللی جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار شد.

هومن بهلولی- روابط عمومی

فلسطین

به گزارش تبیان و به نقل از ستاد خبری بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن، روی وران با اشاره به آنکه قرآن، آزادی فلسطین را پیش بینی کرده است با خواندن چند آیه از قرآن گفت: اینکه امام می گوید اسرائیل باید از بین برود برای آن است که قرآن می خواند و طبق آیات قرآن، اگر وعده اول فرا برسد، بندگان می روند و آنها حضورشان بیشتر است. می روند و آزاد می کنند.

به گفته او، نابودی اسرائیل وعده خداوند است. آنچه جمهوری اسلامی ایران انجام می دهد این است که ماهم شایستگی یابیم تا جزو عبادالله قرار گیریم.

وی با تاکید برآنکه، اسرائیل از همین الان نابود شدنی و نابود شده است تصریح کرد: اسرائیل در اوج اقتدار شکست خواهد خورد. بحث فلسطین در قرآن جایگاه ویژه ای دارد .

معاون بین المللی جمعیت دفاع از ملت فلسطین در ادامه این نشست که در غرفه کمیته بانوان بیست و پنجمین نمایشگاه بین اللمللی قرآن کریم برگزار شد گفت: یکی از ویژگی های امام نظریه پردازی است. اما در ١٥ خردادماه مردم را به قیام دعوت کرد و با وجود آنکه شکست خورد، در تبعید به آسیب شناسی نشست و در جمع بندی به این نتیجه رسید که درنجف درس حکومت اسلامی بدهد. چراکه مردم حکومت اسلامی را نمی شناسند. حکومت اسلامی مبتنی بر اصل اسلام شهروندی است؛ همانگونه که حضرت خدیجه (س)، ام المومنین، تمام دارایی خود را برای مسلمانان خرج کرد و با این رفتار او اخوت به جایی رسید که طرفین آنچه داشتند را تقسیم کردند و بین افراد برادری قرار شد. این امر باید در جامعه اسلامی نهادینه شود.

روی وران با تاکید برآنکه در تئوری امام (ره) بسیاری از مبانی اولیه به دنبال احیای جامعه اسلامی بودند یادآور شد: نمی توان نسبت به برادر خود بی تفاوت بود. ابزاری که امام برای این مهم تعریف کرد، روز قدس بود. روز قدس، روز بیعت با آرمان فلسطین و پایبندی در طول سال است.

او با اعتقاد برآنکه، بسیج فکری که امام خمینی دنبال می کرد تا حدودی محقق شده است گفت: با فرمایشات امام، سپاه نیروی قدس شکل گرفت و این نشان از آن دارد که امام فقط شعار نمی داد و به دنبال نیرویی برای نجات فلسطین بود.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن، اخلاق و زندگی» ٨ تا ٢٦ خردادماه سال جاری (همزمان با دوم تا بیست و یکم ماه مبارک رمضان) از ساعت ١٧ تا ٢٤ در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) میزبان علاقه‌مندان به قرآن است.

لازم به ذکر است برای رفاه حال بازدیدکنندگان از نمایشگاه ساعات مترو یک ساعت افزایش یافته و علاقه مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند در ساعات فعالیت نمایشگاه با تلفن‌های گویای ٨٨٤٩٦٣٩٣، ٨٨٤٩٦٣٩٥ و ٨٨٤٩٦٣٩٧ تماس حاصل کنند.