تبیان، دستیار زندگی
ود  مراسم افتتاحیه همایش بین‌المللی بررسی اندیشه‌های اقتصادی آیت‌الله شهید صدر، صبح امروز در دانشگاه مفید قم برگزار شد.   در مراسم افتتاحیه همایش بین‌المللی بررسی اندیشه‌های اقتصادی آیت‌الله شهید صدر، حج...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اندیشه‌های اقتصادی آیت‌الله شهید صدر بررسی می شود

مراسم افتتاحیه همایش بین‌المللی بررسی اندیشه‌های اقتصادی آیت‌الله شهید صدر، صبح امروز در دانشگاه مفید قم برگزار شد.

در مراسم افتتاحیه همایش بین‌المللی بررسی اندیشه‌های اقتصادی آیت‌الله شهید صدر، حجت‌الاسلام ناصر الاهی، مدیر مركز مطالعات اقتصادی، با اشاره به اهمیت اقتصاد اسلامی گفت: شهید صدر، استاد فرزانه‌ای بود كه همه عمر خود را برای تبلیغ اسلام، معارف دینی، گسترش عدالت و برپایی حكومت اسلامی صرف كرد و جان خود را نیز در راه اهداف اسلامی، در طبق اخلاص قرار داد.
وی افزود: شهید صدر یكی از پیشتازان عرصه‌های نوپیدا بود كه با تلاش‌های فراگیر و گسترده خود، اولین چراغ را در راه اقتصاد اسلامی روشن كرد.
حجت‌الاسلام الاهی د ادامه پیام آیت‌الله موسوی اردبیلی، رییس دانشگاه مفید را خطاب به شركت كنندگان همایش اندیشه‌های اقتصادی شهید صدر، قرائت نمود.
در این پیام آمده است: بی‌تردید یكی از بارز‌ترین شخصیت‌ها در این زمینه، شهید آیت‌الله سید محمد باقر صدر است كه در خانواده‌ای اصیل از خاندان نجیب و عالم پرور صدر متولد و در مكتب پیامبر اكرم (ص) و اهل بیت (ع) تربیت یافته و با ایمان راسخ، شناخت عمیق و نیز پایبندی بر احكام حیات بخش اسلام، در ارایه نظرات این دین مبین در زمینه‌های مختلف اجتماعی با روشی جدید و با نگاه به جامعه و برای آن كوشید.
خاطرنشان می‌شود، در این همایش دو روزه نشست‌هایی با موضوعات، روش‌شناسی اقتصاد اسلامی، چیستی اقتصاد اسلامی، پول و بانكداری، عدالت و مكتب اقتصاد اسلامی برگزار می‌شود.
انتهای خبر