تبیان، دستیار زندگی
روزانه ٧٠٠ چادر مشکی و نماز در بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن تعویض می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تعویض روزانه ٧٠٠ چادر مشکی و چادر نماز در نمایشگاه قرآن

روزانه ٧٠٠ چادر مشکی و نماز در بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن تعویض می‌شود.

هومن بهلولی- روابط عمومی

بخش حجاب و عفاف نمایشگاه قرآن

به گزارش تبیان و به نقل از ستاد خبری بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن، کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور که یکی از زیرمجموعه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است جهت توسعه و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه و با معرفی آثار مناسب در این حوزه در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم شرکت کرده است.

یکی از فعالیتها و برنامه های اجرایی کمیته عفاف و حجاب که در رواق غربی مصلای امام خمینی انجام می شود؛ کارهای اجرایی و اجرای طرح ملی است. مسئولان در این بخش از کارهای تبلیغی و ترویجی غافل نبوده اند و شاهد اجرا و عملیاتی کردن دو طرح ملی به نام طرح ملی نذر حجاب، تعویض چادر مشکی مستعمل با چادر مشکی جدید هستیم چنانکه مراجعه کننده دو انتخاب دارند که می توانند چادر دانشجویی که تغییراتی در آن داده شده است تحت عنوان "طرح فردوس" را دریافت کند یا می توانند در ازای پرداخت مابه تفاوت یک قواره پارچه چادری از همان جنس را تهیه کنند و مبلغی که در هر دو صورت باید پرداخت کند ٤٩هزارتومان است و روزانه ٣٠٠تا ٣٥٠ بازدیدکننده در این بخش برای تعویض چادر مراجعه می کنند.

تکرار این طرح در خصوص چادرهای نماز نیز انجام می شود چنانکه در قسمت دیگری از رواق غربی مراجعه کنندگان چادرهای مستعمل نماز را به غرفه داده ودر ازای پرداخت ١٢٥٠٠هزارتومان چادرهای نماز جدید دریافت می کنند.

دریافت چادرهای مستعمل در نمایشگاه قرآن، حرکتی نمادین است و هیچ کاربرد و استفاده تجاری و تولیدی ندارد و در واقع فقط برای همین حوزه است و در این بخش نیز روزانه ٣٠٠تا ٣٥٠نفر مراجعه کننده حضور پیدا می کنند.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن، اخلاق و زندگی» ٨ تا ٢٦ خردادماه سال جاری (همزمان با دوم تا بیست و یکم ماه مبارک رمضان) از ساعت ١٧ تا ٢٤ در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) میزبان علاقه‌مندان به قرآن است.

لازم به ذکر است برای رفاه حال بازدیدکنندگان از نمایشگاه ساعات مترو یک ساعت افزایش یافته و علاقه مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند در ساعات فعالیت نمایشگاه با تلفن‌های گویای ٨٨٤٩٦٣٩٣، ٨٨٤٩٦٣٩٥ و ٨٨٤٩٦٣٩٧ تماس حاصل نمایند.