تبیان، دستیار زندگی
ست  حضرت آیت‌الله نوری همدانی حضور بانوان در عرصه‌های مختلف كشور را نشانه جایگاه و اهمیت زنان در انقلاب اسلامی عنوان كرد.  حضرت آیت‌الله  نوری همدانی، امروز در جمع بانوان بسیجی كرج، توجه انقلاب ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توجه انقلاب اسلامی به بانوان از بركات اسلام است


حضرت آیت‌الله نوری همدانی حضور بانوان در عرصه‌های مختلف كشور را نشانه جایگاه و اهمیت زنان در انقلاب اسلامی عنوان كرد.

حضرت آیت‌الله  نوری همدانی، امروز در جمع بانوان بسیجی كرج، توجه انقلاب اسلامی به بانوان را از بركات اسلام عنوان كرد و اظهار داشت: قبل از انقلاب بسیاری از خانم‌ها به دلیل فضای ناسالم فرهنگی و اجتماعی در منزل خود منزوی بودند، ولی به بركت انقلاب اسلامی ایران امروز حضور بانوان در تمام عرصه‌ها نمایان است.
وی توجه ویژه جمهوری اسلامی به بانوان را مورد تأكید قرار داد و گفت: در شرایط فعلی تعداد خانم‌ها در دانشگاه‌ها بیشتر از پسران است و چهارده هزار خانم در قم درس طلبگی می‌خوانند، ولی شاهدیم كه دشمنان انقلاب اسلامی این طور وانمود می‌كنند كه اسلام به خانم‌ها نگاه منفی دارد.
این مرجع تقلید اضافه كرد: در اسلام ارزش انسان‌ها به مرد و زن بودن نیست، بلكه به علم، تقوا، اخلاق و ایمان است. این منطق قرآن و اسلام است.
وی در ادامه بررسی شرایط قبل و بعد از انقلاب ایران را در منطقه، بهترین راه شناخت تأثیر و بركات انقلاب ایران دانست و یادآور شد: انقلاب اسلامی قلت ما را در جهان به كثرت تبدیل كرد. كشورهای اسلامی زیر سلطه استعمار و استكبار زندگی می‌كردند و از شرق و غرب می‌ترسیدند و آزادی و خود باوری نداشتند، ولی امروز تمام مسلمانان، آزادی‌خواهان و مستضعفان دنیا چشم امید به ایران بسته‌اند و پیام انقلاب ایران روز به روز در جهان بیشتر گسترش می‌یابد.