تبیان، دستیار زندگی
ما این امنیت را مدیون افرادی هستیم که در داخل و خارج از مرزهای ایران در حال مبارزه با تروریست ها هستند و در این مسیر از جان خود می گذرند تا ما لحظه ای آنچه را که مردم سوریه و عراق سال ها با آن دست و پنجه نرم می کنند، احساس نکنیم.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : آزاده مرنی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تهران به وقت داعش! +فیلم

ما این امنیت را مدیون افرادی هستیم که در داخل و خارج از مرزهای ایران در حال مبارزه با تروریست ها هستند و در این مسیر از جان خود می گذرند تا ما لحظه ای آنچه را که مردم سوریه و عراق سال ها با آن دست و پنجه نرم می کنند، احساس نکنیم.

آزاده مرنی -بخش سیاست تبیان
تهران به وقت داعش! +فیلم

ساعت 10:30 دقیقه صبح به وقت تهران؛ صدای انفجار همزمان در مرقد مطهر امام خمینی (ره) و ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی آرامش شهر را به هم زد و همگان را شوکه کرد. به سرعت درهای ساختمان اصلی مجلس بسته و به نمایندگان حاضر در آن اجازه خروج داده نشد تا امنیت آنان تضمین گردد.

در مرقد مطهر امام راحل نیز حضور 2 فرد مسلح خبر داده شد که نفر اول با ورود از درب غربی و اقدام به عملیات انتحاری و نفر دوم در پی درگیری با نیروهای امنیتی به هلاکت رسید. این روند در حالی بود که جریان حمله به مجلس شورای اسلامی با ورود 4 تروریست؛ حدود پنج ساعت به طول انجامید و در نهایت هر 4 نفر به هلاکت رسیدند.

اما آنچه که تعجب همگان را دربر داشت انتشار اخباری مبنی بر حمل سلاح "کلاشنیکف" توسط مهاجمان در ساختمان مجلس بود؛ سلاحی که بی تردید نمی توان آن را به آسانی مخفی کرد. به هر حال جریان امروز از چند زاویه می تواند مورد تحلیل قرار گیرد که در ادامه به آنها اجمالا می پردازیم.

روش ویژه ی داعشی!

از نخستین دقایق انتشار اخبار حمله تروریستی تهران و اعلام رسمی انفجار یکی از تروریست ها با جلیقه ی انتحاری، گمانه زنی هایی مبنی بر داعشی بودن تروریست ها به گوش می رسید.

با توجه به هماهنگی زمانی آغاز این حملات تروریستی؛ کاملا مشخص است که حملات مذکور، عملیاتی هماهنگ و با برنامه ای یکسان بوده و از نوع و روش استفاده از تجهیزات نظامی تروریست ها از جمله سلاح های سنگین، نارنجک و کمربندهای انتحاری مشهود است که آنان کامل و اصولی آموزش دیده اند که این نکته نیز شاهد بر برنامه ریزی زماندار مجریان حملات امروز می باشد.

ساعاتی پس از آغاز حملات هماهنگ گروه های تروریستی به مجلس شورای اسلامی و مرقد امام خمینی (ره) ؛ گروه تکفیری داعش با انتشار فیلمی 24 ثانیه ای مسئولیت این حملات را به عهده گرفت.

از دیگر سو باید به مسیر حرکت این افراد در طبقات مختلف مجلس توجه کنیم زیرا این روند نشان دهنده ی آشنایی آنها به نقشه ی ساختمان اداری مجلس را است و این مسئله ی مهم باید در کوتاه ترین زمان ممکن مورد بررسی دقیق و موشکافانه قرار بگیرد.

چرا مرقد امام و مجلس؟

از شواهد مشخص است که حملات تروریستی امروز به نوعی نمادین و با هدف سیاسی – مذهبی بوده است که از سوی افراط گرایان متحجر رقم خورد تا امنیت و آرامش ایران اسلامی را تحت الشعاع قرار دهد. تروریست های تکفیری مرقد مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی و همچنین ساختمان اداری مجلس را آن هم در زمانی که تعداد افراد حاضر در این مکان ها در کمترین حد ممکن بود برای اقدامات شوم خود انتخاب کردند در حالی که به خوبی می دانستند روزهای پنجشنبه و جمعه مرقد امام راحل با جمعیت بیشتری همراه و تعداد افراد حاضر در ساختمان اصلی مجلس نسبت به ساختمان اداری آن بیشتر است.

در این میان باید توجه داشت که گروه تروریستی داعش معمولا مراکز پُرجمعیتی همچون بازار، مترو و ... را مورد هدف قرار می دهد تا با بالا بردن آمار کشته شدگان؛ جنگ روانی، رعب و وحشت، تشنج اجتماعی و ... راه اندازی کند و این رویه ای نسبتا ثابت در تمامی عملیات های این گروه تروریستی است که ما امروز شاهد قضیه ای عکس آن در تهران بودیم و این مهم خود سندی دیگر بر شکست برنامه ی حضور این گروه در ایران اسلامی است.

نباید از این نکته ی مهم غافل شد که حمله تروریستی به سبک حملات تروریستی امروز، قریب به 20 سال است که در ایران، به ویژه تهران مشاهده نشده بود و حمله امروز نیز در کمتر زمان ممکن خاتمه یافت در حالی که ما هر روز شاهد حملات تروریستی داعش و دیگر گروه های تروریستی در کشورهای غربی هستیم که روزها زمان می بَرَد تا عملیات مبارزه خاتمه یابد و این موضوع گواه شکست پروژه نفوذ داعش در ایران است.

داعش مسئولیت حملات تروریستی تهران را پذیرفت

ساعاتی پس از آغاز حملات هماهنگ گروه های تروریستی به مجلس شورای اسلامی و مرقد امام خمینی (ره) ؛ گروه تکفیری داعش با انتشار فیلمی 24 ثانیه ای مسئولیت این حملات را به عهده گرفت.

با انتشار ویدئوی مذکو؛ در ابتدا تصور می شد که این یک سوء استفاده سیاسی برای ایجاد رعب و وحشت باشد اما با بررسی های بیشتر این مورد تایید شد و احتمال رد آن به حداقل رسید.

فیلم داعش مسئولیت حمله تروریستی تهران را پذیرفت

اینک و با گذشت قریب به 5 ساعت اضطراب آور، حملات تروریست ها با شکست مواجه و آرامش و امنیت به تهران بازگشت و ما این امنیت را مدیون افرادی هستیم که در داخل و خارج از مرزهای ایران در حال مبارزه با تروریست ها هستند و در این مسیر از جان خود می گذرند تا ما لحظه ای آنچه را که مردم سوریه و عراق سال ها با آن دست و پنجه نرم می کنند، احساس نکنیم و تحت هیچ شرایطی اجازه ی ورود آنان را به خاک ایران نخواهند داد.