تبیان، دستیار زندگی
ست  آیت الله استادی، امام جمعه موقت قم در جمع نمازگزاران گفت: رسانه ملی وظیفه انعكاس همه اتفاقات را دارد و برخورد یكجانبه در پخش نشدن فتوای مراجع به صلاح مملكت و صداو سیمای جمهوری اسلامی نیست.   وی با اشار...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برخورد یكطرفه صدا و سیما در پخش نشدن فتوای مراجع به صلاح جامعه نیست

آیت الله استادی، امام جمعه موقت قم در جمع نمازگزاران گفت: رسانه ملی وظیفه انعكاس همه اتفاقات را دارد و برخورد یكجانبه در پخش نشدن فتوای مراجع به صلاح مملكت و صداو سیمای جمهوری اسلامی نیست.

وی با اشاره به آیه 18 سوره 8 قرآن مجید گفت: چرا امر به تقوی تكرار شده است؟ برخی مفسران آن را تاكید دانسته اند چون تقوی سازنده است و می تواند در تمام ابعاد زندگی موثر باشد به همین دلیل دعوت به تقوی در قرآن تكرار شده است.

خطیب جمعه قم ادامه داد: انسان باید با تامل دراعمال گذشته خود، درصدد اصلاح و جبران نقاط ضعف خود باشد تا در آینده بتواند فردی مفید برای جامعه باشد و این یكی از مسائل مهمی است كه هر فرد باید به آن توجه خاص داشته باشد چرا كه اعمال ها نزد خداوند است و اگر ما را دعوت به تقوی می كند دلیل آن تكمیل شدن اعمال انسان هاست.

آیت الله استادی در خطبه دوم با اشاره به میلاد امام حسن عسگری''ع''‌و تبریك آن به مسلمانان جهان گفت: امید است باروی كارآمدن دولت مقتدر و علاقه مند به اهل بیت''ع'' در عراق، حرم امامین شریفین به كمك خود شیعیان عراق و دوستداران اهل بیت''ع''‌باز سازی شود.

وی ابراز امیدواری كرد: در آینده نزدیك عراق شرایط خوبی پیدا كند و همه برای زیارت كاظمین و نجف بروند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سفر حضرت فاطمه معصومه''س'' به قم اشاره كرد و افزود:‌علمای بزرگ تاریخ و از جمله آیت الله اراكی، گلپایگانی و امام خمینی''ره'' ارادت خاصی داشتند و ما نیز باید قدراین نعمت الهی در قم رابدانیم.

آیت الله استادی تصریح كرد:‌آیا برای بزرگداشت فاطمه معصومه''س'' این فعالیت صورت گرفته كافی است؟ یا نه توقع دیگری از ما دارند، ما باید فعالیت هایی كه در شان این مكان مقدس نیست كنار گذاشته و قداست قم را حفظ كنیم.

وی خاطر نشان كرد: قم باید برای جوامع دیگر از لحاظ و فرهنگی و دینی الگو و سرمشق باشد و این انتظار بی بی فاطمه معصومه''س''‌از ماست.

امام جمعه موقت قم در بخش دیگری از سخنان خود به حجاب اشاره كرد و افزود: باید مسولان با یك برنامه ریزی دقیق جلوی بدحجابی را بگیرند، نه با برخورد فیزیكی نیروی انتظامی كه باعث تشویش در جامعه می شود.

وی گفت: نیروی انتظامی می تواند با برنامه منسجم و دقیق با فرستادن گروههایی در مكان های پرتردد با تذكرجلوی كارهایی كه مناسب نسبت را بگیرند و با تشكیل محیط پلیسی نمی توان مردم را ارشاد كرد.

آیت الله استادی با انتقاد از صداو سیما گفت:‌ چرا ورود خانم ها به ورزشگاه برای تماشای فوتبال سریعا در آنها منعكس شد ولی فتوای مراجع كه با آن مخالفت كردند اطلاع رسانی نشد.

وی تصریح كرد: آیا این مناسب صدا و سیما است كه فتوای مراجع در روزنامه ها منعكس شود ولی از سیما پخش نشود، آیا این اعتماد سازی صداو سیما را زیرسوال نمی برد.

آیت الله استادی گفت: وظیفه رسانه ملی انعكاس همه اتفاقات درایران است و این یكجانبه به صلاح مملكت و سیمای جمهوری اسلامی نیست و این ارگان باید پیش ازبیش به متدینین و حوزه علمیه توجه داشته باشد.

وی در پایان از سخنگوی دولت انتقاد كرد و افزود: آقای الهام بعد از یك هفته گفت: ''دولت خلاف شرع نباید انجام دهد'' ما انتظار داشتیم حرفی كه سخنگوی دولت می زند ابهام نداشته باشد و خیلی سریع و شفاف سخن بگوید.