تبیان، دستیار زندگی
مدیركل قرآن، عترت ونماز وزارت آموزش و پرورش از حضورآموزش و پرورش درنمایشگاه بین المللی قرآن با 15 غرفه مختلف خبرداد ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حضور آموزش و پرورش درنمایشگاه بین المللی قرآن با 15 غرفه

افزایش فعالیت های قرآنی در دولت تدبیر و امید

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

حضور آموزش و پرورش درنمایشگاه بین المللی قرآن با 15 غرفه/افزایش فعالیت های قرآنی در دولت تدبیر و امی

مدیر كل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از حضور آموزش و پرورش در نمایشگاه بین المللی قرآن با 15 غرفه مختلف خبرداد .

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محمدرضا مسیب زاده اظهاركرد: دردولت تدبیرو امید فعالیت های قرآنی همواره در اولویت برنامه ها قرار دارد و بسیاری از این فعالیت ها، خلاقانه و برای اولین بار است كه در سطح دانش آموزی اجرایی می شود .

مدیركل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش افزود: حضور در نمایشگاه‌ های بین المللی قرآن كریم یكی از فعالیت های جدید قرآنی است كه امسال آموزش و پرورش با ایجاد 15 غرفه، حضور پررنگی در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن دارد.

مسیب زاده 3 تا 21 ماه مبارك رمضان را زمان برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن اعلام كرد و تصریح كرد : از دانش آموزان ، فرهنگیان و اولیا دعوت می كنیم تا با حضور در مصلای تهران، از غرفه های آموزش و پرورش در نمایشگاه بین المللی قرآن دیدن نمایند .

مدیركل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان‌ كرد: برای اولین بار است كه آموزش و پرورش با این حجم و در این سطح در نمایشگاه ‌های بین المللی قرآن شركت می‌ كنند و غرفه‌ های آن شامل، سبك زندگی در قرآن با محوریت اخلاق اسلامی، فرشتگان زمینی شامل دانش ‌آموزان با نیازهای ویژه اعم از روشندلان و نابینایان، آموزش قرآن و حفظ موضوعی احكام اسلامی، آموزش قرآن با شیوه ‌های نوین هنری و خلاقیت های فردی، آموزش مفاهیم با روش قصه گویی، آموزش به صورت نقالی، غرفه امام شناسی و عترت، غرفه ختم قرآن كریم با عنوان گلبرگ های قرآنی، غرفه مولفان كتب قرآن درسی، به منظور تعامل مستقیم مولفان كتاب ‌های قرآنی با اولیا و دانش آموزان، انتشارات منادی مربیان تربیت با تازه های ویژه بخش قرآن، عترت و نماز، غرفه ویژه مهدهای قرآنی، نمایش ‌های صحنه ‌ای فعالیت های قرآنی توسط دانش آموزان، غرفه ویژه دفتر نمایشگاه جهت ارائه گزارش و غرفه ویژه دارالقرآن كریم می شود .

وی برپایی سیاه چادر و ارائه سبك و سیاق آموزش ‌های قرآنی دانش آموزان عشایری و از دیگر غرفه‌ ها در نمایشگاه بین المللی اعلام كرد و افزود: در طول مدت برپایی نمایشگاه، 5 برنامه جشن عبادت ویژه دانش آموزان دختر و پسر به تفكیك و با فاصله زمانی و به عنوان نمادی از جشن ‌های عبادتی كه در طول سال تحصیلی انجام شده برگزاری می‌ شود، بنابراین این مراسم معنوی در روزهای 10، 17، 20، 21 و 22 خرداد در نمایشگاه برگزار خواهد شد .

مدیركل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از برپایی 3 محفل انس با قرآن درحاشیه نمایشگاه بین المللی قرآن خبر داد و خاطر نشان كرد: با حضور دانش آموزان شهرستان های تهران، البرز و تهران در روزهای 13 ، 16 و 23 این مراسم معنوی برگزار خواهد شد بنابراین از دانش آموزان، فرهنگیان و اولیا جهت حضور در این جشن ها دعوت می كنیم .

وی ساعت بازدید از نمایشگاه را 18 تا 24 هر روز درطول دوره برگزاری نمایشگاه اعلام و تصریح كرد: دركنار غرفه های آموزش و پرورش، غرفه‌ های ویژه خرید و بازدید مربوط به سایر دستگاه‌ ها دایر می ‌باشد .

مسیب زاده گفت: فعالیت های قرآنی كه بعد از انقلاب توسط دولت‌ های مختلف انجام شده در دولت تدبیر وامید با جدیت بیشتری دنبال می شود و نه تنها آموزش های قرآنی كاهش نیافته است بلكه با ارائه برنامه های خلاقانه‌ ای بیش از پیش و درتمام سطوح دانش آموزی ادامه دارد زیرا معتقدیم پیشانی فعالیت‌ های آموزش وپرورش فعالیت‌ های قرآنی است.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش