تبیان، دستیار زندگی
ند ‌روحانیون در حوزه‌های علمیه باید فقاهت را به خوبی براساس نیاز جهان كنونی اسلام فراگیرند.   حضرت آیت‌الله  نوری همدانی ازمراجع عظام تقلید  دردیدار طلاب و فضلای شهرستان رزن همدان با وی خاطرنشان كرد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

طلاب، علم فقه را بر اساس نیازهای جهانی بیاموزند

‌روحانیون در حوزه‌های علمیه باید فقاهت را به خوبی براساس نیاز جهان كنونی اسلام فراگیرند.

حضرت آیت‌الله  نوری همدانی ازمراجع عظام تقلید  دردیدار طلاب و فضلای شهرستان رزن همدان با وی خاطرنشان كرد: متاسفانه برخی شهرهای بزرگ ما از جمله رزن همدان هنوز حوزه علمیه ندارند.
وی ادامه داد: در شرایط كنونی تقویت و گسترش حوزه‌های علمیه نقش مهمی در حفظ ارزشها و آرمانهای انقلاب دارد و مسوولان باید دراین راستا گام‌بردارند.
حضرت آیت‌الله نوری همدانی اظهار داشت: روحانیون در حوزه‌های علمیه باید علم فقاهت را به خوبی براساس نیاز جهان كنونی اسلام فراگیرند.
وی گفت:تعداد سیاستمداران قهار دنیا در حال حاضر بسیار زیاد است و تنها كسانی موفق می‌شوند كه سیاست و فقاهت را با هم داشته باشند.
بر اساس گزارش ایرنا ، این مرجع تقلید با اشاره به نقش حضرت امام خمینی (ره) در تحولات سیاسی اجتماعی انقلاب گفت: امام راحل (ره) به دلیل اینكه یك مرجع تقلید، فقیه و سیاستمدار بود مردم از ایشان حمایت كردند.
حضرت آیت‌الله‌نوری همدانی گفت: روحانیون ما اگر علم فقه را به خوبی فرانگیرند برای اقدامات موثر خود با مشكل مواجه می‌شوند.