تبیان، دستیار زندگی
ان   مدیر كل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی قم، از رشد پنجاه درصدی آمار ناشران شركت كننده در نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران خبر داد.   مدیر كل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم  با اعلام رشد پنجاه درصدی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حضور فعال ناشران قم در نمایشگاه كتاب تهران

مدیر كل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی قم، از رشد پنجاه درصدی آمار ناشران شركت كننده در نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران خبر داد.

مدیر كل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم  با اعلام رشد پنجاه درصدی حضور ناشران قمی در نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران، گفت: امسال 164 ناشر از قم در این نمایشگاه حضور فعال دارند و علت آن، اطلاع‌رسانی بهتر و دقیق‌تر است چون بر خلاف سال‌ گذشته معرفی ناشران به عهده اداره‌های كل استان‌ها بود.
وی افزود: هر چند در روزهای پایان سال 84 نسبت به دعوت از ناشران، اقدام شد اما با كمك تعاونی ناشران استان قم، تلاش تعداد بیشتری از ناشران امكان حضور در نمایشگاه را داشته باشند.
حجت‌الاسلام رسایی، همچنین از شركت مطبوعات قم در این نمایشگاه خبر داد و گفت: از تمام نشریات استان، نسخه‌هایی در غرفه ویژه مطبوعات استان قم برای بازدید اصحاب قلم به رسانه‌ و مردم قرار داده شده است.
وی افزود: در استان قم 105 نشریه منتشر می‌شود كه نه نشریه استانی و مابقی كشوری و بین‌المللی هستند. از نشریات خبری استان، چهار عنوان روزنامه، یك عنوان، سرشماره در هفته‌، در عنوان هفته‌نامه و دو عنوان در شماره در هفته چاپ و منتشر می‌شود.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع نشریات كشوری و بین‌الملی قم را حوزه علوم انسانی، دین و مذهب اعلام كرد و گفت: در استان قم، یازده هفته‌نامه، 24 ماه‌نامه، سه دوماه‌نامه، 51 فصل‌نامه و هفت دو فصل‌نامه در گستره كشوری منتشر می‌شود.
وی در پاسخ به این پرسش كه اداره كل ارشاد و فرهنگ اسلامی قم برای برگزاری نمایشگاه كتاب‌ةای قم در سایر استان‌ها چه تمهیدی اندیشیده است گفت: این كار به سیاست‌گذاری‌های جدید وزارت‌خانه بر می‌گردد و ما هم پیگیر هستیم گر چه بیش از این نیز امكان برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی وجود داشته اما امیدواریم از این پس این برنامه‌ها جدی‌تر و قوی‌تر برگزار شود.
رسایی هم‌چنین درباره برنامه‌ریزی‌های ویژه اداره كل و فرهنگ و ارشاد اسلامی قم به مناسبت نام‌گذاری امسال به نام پیامبر اعظم (ص) اظهار داشت: با توجه به انتصاب دكتر محسن پرویزی به سمت معاونت فرهنگی وزارت‌خانه، تمهیداتی در این زمینه اندیشیده خواهد شد اما وزارت‌خانه سیاست‌های خاصی در این زمینه دارد كه چند روز آینده اعلام خواهد شد.
حجت‌الاسلام رسایی هم‌چنین از ارایه هزار و دویست معرفی نامه‌ به اساتید حوزه جهت خرید كتاب خارجی از نمایشگاه خبر داد و گفت: حدود صد میلیون تومان بن كتاب نیز به طلاب اختصاص یافته است كه امیدواریم در همین ایام در اختیار طلاب قرار بگیرد.
مدیر كل اداره ارشاد اسلامی قم در پایان، آغاز سومین سال‌روز تأسیس پایگاه اطلاع‌رسانی رسا را تبریك گفت.