تبیان، دستیار زندگی
این نمایشگاه سعی دارد که قرآن را وارد زندگی مردم کند و زندگی روزمره اقشار مختلف جامعه را با مفاهیم قرآنی پیوند دهد؛ این امر از اهمیت خاصی برخوردار است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : آزاده مرنی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

باید قرآن را وارد زندگی مردم کنیم

این نمایشگاه سعی دارد که قرآن را وارد زندگی مردم کند و زندگی روزمره اقشار مختلف جامعه را با مفاهیم قرآنی پیوند دهد؛ این امر از اهمیت خاصی برخوردار است.

مصاحبه: آزاده مرنی -بخش اجتماعی تبیان
باید قرآن را وارد زندگی مردم کنیم

دکتر معصومه ابتکار (معاون رئیس جمهور) در هشتمین روز از نمایشگاه قرآن با حضور در غرفه تبیان اظهار داشت: نمایشگاه قرآن کریم، برکتی دارد که اگر فردی یک سال بیاید دیگر نمی تواند در سال های بعدی این نمایشگاه شرکت نکند. البته فعالیت هایی که بر جاذبه ی قرآن می افزاید نیز بی تاثیر نیست و این کار بسیار با ارزش است.

این نمایشگاه سعی دارد که قرآن را وارد زندگی مردم کند و زندگی روزمره اقشار مختلف جامعه را با مفاهیم قرآنی پیوند دهد؛ این امر از اهمیت خاصی برخوردار است و چون ما آموزه های ارزشمندی را در قرآن داریم که متاسفانه هنوز با زندگی در جامعه ی ما فاصله دارد و هنوز نتوانسته ایم بسیاری از این آموزه ها را وارد زندگی نماییم.

دستاوردهای قرآنی تبیان

من بسیار خوشحال شدم وقتی دیدم در غرفه تبیان با کودکان کار می شود. در واقع یکی از ویژگی هایی که موسسه تبیان دارد آن است که سعی می کند مسائل روز را مطرح و نیازهای سنین مختلف را پاسخ گو باشد و این امر بسیار مهمی است زیرا نسل جوانان و نوجوانان ما؛ نسل پرسش گری هستند که باید با تعامل شیوه های قرآنی و سبک زندگی اسلامی را برایشان نهادینه کنیم.

چرا نباید اجازه بدهیم جوانانمان چالش های ذهنی خود را مطرح کنند؟ چرا تلاش نکنیم که قرآن در عمل وارد زندگی ما شود؟

امروزه محیط زیست یک مسئله ی جهانی است و رفتار غلط انسان ها با طبیعت ما را به اینجا رسانده است در حالی که قرآن پر است از آموزه ها و روش های صحیح استفاده از طبیعت و منابع طبیعی. پس اگر ما این آموزه ها و دستورات را وارد زندگی کنیم بی تردید اینقدر اسراف نخواهیم داشت و زندگی ما متاثر از فرهنگ قرآنی خواهد شد.من خبر دارم که موسسه تبیان در این زمینه فعالیت های فراوانی دارد که تمامی تبیانی ها تشکر می کنم.