تبیان، دستیار زندگی
حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی خسروی در همایش «بانوی فضیلت حامی رسالت» گفت: حضرت خدیجه (س) سهم بی بدیلی در پیشرفت اسلام داشته اند و اگر صبر و ایثار و اموال ایشان نبود، قطعا نبی اسلام در انجام رسالت خود با چنین موفقیت هایی روبرو نمی شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدیر کمیته موسسات قرآنی مردم نهاد: حضرت خدیجه (س) سهم بی‌بدیلی در پیشرفت اسلام داشته‌اند

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی خسروی در همایش «بانوی فضیلت حامی رسالت» گفت: حضرت خدیجه (س) سهم بی‌بدیلی در پیشرفت اسلام داشته‌اند و اگر صبر و ایثار و اموال ایشان نبود، قطعا نبی اسلام در انجام رسالت خود با چنین موفقیت‌هایی روبرو نمی‌شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی خسروی

محمد علی خسروی: شخصیت حضرت خدیجه (س) بی بدیع است

به گزارش ستاد خبری بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن کریم، چهارمین همایش نکوداشت مقام شمخ حضرت خدیجه(س) و آیین تجلیل تکریم از بانوان خادم به ساحت حضرت خدیجه(س) با حضور وزیر فرهنگ ارشاد و معاونین ریاست جمهوری و عفت مرعشی همسر مرحوم هاشمی رفسنجانی در سالن همایش های نمایشگاه قرآن کریم برگزار شد، در این مراسم محمد علی خسروی مدیر کمیته موسسات قرآنی مردم نهاد در خصوص این همایش گفت: حضرت خدیجه (س) سهم بی‌بدیلی در پیشرفت اسلام داشته‌اند و اگر صبر و ایثار و اموال ایشان نبود، قطعا نبی اسلام در انجام رسالت خود با چنین موفقیت‌هایی روبرو نمی‌شد. همسر حضرت امام (ره) نیز از نظر پدر به خاندان بزرگ سقفی وصل بود و از مادر به خاندان قاجار وصل بودند. ایشان از خردسالی زندگی خوبی داشتند ولی با این وجود تمام سختی‌هایی که در راه اسلام بود را تحمل کردند تا انقلاب به نتیجه برسد. به حق می‌توانیم بگوییم که طبق سخن آیت‌الله جوادی آملی همسر امام عقیله انقلاب است.

وی گفت: بهترین سبک زندگی خانواده قرآنی ایرانی و اسلامی را می‌توان در زمان حال حاضر خانواده امام راحل دانست. همسر امام به پیروی از خدیجه کبری (س) دستورات اسلام را رعایت کردند. همچنین همسران سایر بزرگانی همچون مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز در راستای ترویج مفاهیم اسلامی اقدامات ارزشمندی داشتند و بانو عفت مرعشی نیز جز بانوان نمونه انقلاب است و اگر نبود زحمات خانم مرعشی، امروز ما چیزی به اسم تفسیر راهنمای ۲۰ جلدی و فرهنگ قرآنی بی‌نظیری نداشتیم.

وی افزود: در این مراسم هم همسر مرحوم رفسنجانی حضور دارند که ایشان هم از بانوان برجسته و همراه آقای رفسنجانی بودند و اگر کمک و همراهی سر کار خانم مرعشی نبود تفسیر راهنما به این و سیع و گسترده ای شکل نمی گرفت و این هم مدیون کمک و ایثار ایشان می توان اشاره کرد.وی در آخر هم اشاره به دوران آخر حیات حضرت خدیجه (س) داشتند که این بانو دراواخر حیات خود متکی به کاری که کرده بودند داشته وایمان کامل به اعمال خود داشتند.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن، اخلاق و زندگی» ٨ تا ٢٦ خردادماه سال جاری (همزمان با دوم تا بیست و یکم ماه مبارک رمضان) از ساعت ١٧ تا ٢٤ در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) میزبان علاقه‌مندان به قرآن است.

لازم به ذکر است برای رفاه حال بازدیدکنندگان از نمایشگاه ساعات مترو یک ساعت افزایش یافته و علاقه مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند در ساعات فعالیت نمایشگاه با تلفن‌های گویای ٨٨٤٩٦٣٩٣، ٨٨٤٩٦٣٩٥ و ٨٨٤٩٦٣٩٧ تماس حاصل نمایند.