تبیان، دستیار زندگی
به یقین بدانید که خدا برای بنده خود بیش از آن قرار نداده که در ذکر حکیم قرآن یا علم الهی نوشته شده است؛ هر چند که چاره اندیشی اش عظیم، مطالبه اش شدید و ترفندش قوی باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پروردگاری جز من پیدا کند!

💠 خداوند در آیه ی 34 سوره ی فصلت می فرماید: « وَ لا تَسْتَوِی الْحَسَنَةُ وَ لاَ السَّیِّئَةُ ادْفَعْ بِالَّتی‏ هِیَ أَحْسَنُ فَإِذَا الَّذی بَیْنَکَ وَ بَیْنَهُ عَداوَةٌ کَأَنَّهُ وَلِیٌّ حَمیمٌ »

🔸هرگز نیکی و بدی یکسان نیست بدی را با نیکی دفع کن ، ناگاه ( خواهی دید ) همان کس که میان تو و او دشمنی است ، گویی دوستی گرم و صمیمی است !

بخش نهج البلاغه تبیان

خدا، الله، یا الله

💠 حدیث قدسی :

« من لم یرض بقضایی فلیطلب ربا سوای »

🔸هر کس به قضای من راضی نیست پس بگردد و پروردگاری جز من پیدا کند.

💠 کلمات قصار نهج البلاغه امیرالمومنین علیه السلام ؛ کلمه ۲۷۳

🔸به یقین بدانید که خدا برای بنده خود بیش از آن قرار نداده که در ذکر حکیم قرآن یا علم الهی نوشته شده است؛ هر چند که چاره اندیشی اش عظیم، مطالبه اش شدید و ترفندش قوی باشد.

🔸و نیز بدانید که خدا به هنگام ناتوانی و کمی چاره اندیشی بنده اش، بین او و رسیدن به آن چه که در ذکر حکیم برایش نوشته شده حائل نشده است

🔸دانا به این سخن و عمل کننده به مقتضای آن راحت ترین مردم است در منفعت یافتن. واگذارنده این سخن و تردید کننده در آن گرفتارترین مردم است در زیان دیدن.

🔸بسا نعمت داده شده ای که کم کم به سبب نعمت به هلاک کشانده می شود. و بسا کسی که به بلا آزموده می شود تا به نیکی برسد.

🔸پس ای کسی که می خواهی از سخن من بهره ببری! بر سپاس خود بیفزای و از عجله ات بکاه و در منتهای رزقت توقف کن به روزی ات قانع باش و بیش از آن مخواه.

💠 فرازی از دعای سحر

« اللهم انی اسئلک ایمانا تباشر به قلبی و یقینا حتی اعلم انه لن یصیبنی إلا ما کتبت لی و رضّنی من العیش بما قسمت لی یا ارحم الراحمین »

🔸خدایا ایمانی از تو می خواهم که دلم با آن همراه شود و باور صادقانه ای که بدانم هرگز چیزی به من نمی رسد، مگر آنچه که تو برایم ثبت کردی و مرا از زندگی به آنچه که نصیبم فرمودی خشنود بدار، ای مهربان ترین مهربانان »


منبع: حجت الاسلام فرحزاد/کانال برنامه سمت خدا

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.