تبیان، دستیار زندگی
شد مراسمی به مناسبت گرامیداشت سالروز استاد شهید مرتضی مطهری در مدرسه علمیه علوی قم با حضور علما، فضلا و علاقمندان آن شهید بزرگوار برگزار شد. به گزارش خبرگزاری مهر، در این مراسم حجت الاسلام غفوری - مسئول نهاد نمایندگی رهبری ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مراسم گرامیداشت شهید مطهری در مدرسه علمیه علوی برگزار شد

مراسمی به مناسبت گرامیداشت سالروز استاد شهید مرتضی مطهری در مدرسه علمیه علوی قم با حضور علما، فضلا و علاقمندان آن شهید بزرگوار برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این مراسم حجت الاسلام غفوری - مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه اصفهان با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری گفت: انچه پیش از همه برای ما در سالگرد شهادت استاد مطهری راهگشا است، کشف ویژگی های آن شهید بزرگوار و تقویت آن در اعمال و رفتار ما است.

وی با طرح این سئوال که چرا شهید مطهری، به شخصیتی استثنایی در فرهنگ انقلاب اسلامی و مباحث علمی و معرفتی تبدیل شده است، برخورد ژرف اندیشانه و نقادانه با حفظ جامعیت درارائه مطالب را از ویژگی های علمی استاد مطهری برشمرد و گفت: انصاف، شجاعت در بیان حق، اظهار نظر دقیق پیرامون مطالب علمی و نیز طی مراتب معنوی از مهم ترین شاخصه های استاد شهید است.

مدیر مدرسه علمیه علوی نیز در این مراسم علمیت و تقوای شهید مطهری را از خصوصیات بارز وی برشمرد و گفت: علم و تقوا مانند دوبال برای ترقی و سعادت انسان ها به ویژه علما است و به واسطه همین دو خصوصیت آثار مکتوب شهید مطهری جاویدان خواهد ماند.

وی مطالعه و تعمق در کتب و آثار شهید مطهری را برای همگان به ویژه طلاب ضروری دانست و با اشاره به جایگاه و مقام والای استاد در اسلام گفت: مقام استاد ارزش ویژه ای است زیرا آن چه انسان به دست می آورد به واسطه گذشت و دل سوزی استاد است و او همانند شمعی می سوزد و پیرامون خود را روشنایی می بخشد.