تبیان، دستیار زندگی
ست  حجت الاسلام و المسلمینحسینی بوشهری در همایش هزار نفری فرماندهان، مدیران عقیدنی و نظارت و مسئولان عقیدتی سیاسی بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات با اشاره به دو مقوله مهم خواص و عوام در جامعه گفت بزرگترین تشخیص مرز خواص و...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

داشتن بصیرت بزرگترین مرز تشخیص خواص از عوام است

حجت الاسلام و المسلمینحسینی بوشهری در همایش هزار نفری فرماندهان، مدیران عقیدنی و نظارت و مسئولان عقیدتی سیاسی بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات با اشاره به دو مقوله مهم خواص و عوام در جامعه گفت بزرگترین تشخیص مرز خواص و عوام اهل بصیرت بودن آن است.

به‌گزارش امروز پنجشنبه روابط عمومی بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات، رییس حوزه علمیه قم در بیان خواص گفت خواص به مجموعه‌ای گفته می‌شود كه اهل بصیرت و آگاهی هستند و خود نسبت به آن تصمیم‌گیری می‌كنند ولی در مقابل عوام قدرت تجزیه و تحلیل ندارند و تحت تاثیر جو و موج قرار دارند كه در این زمینه فقر و غنا تعیین‌كننده نیست.

حجت الاسلام و المسلمین بوشهری با استناد به آیات قرآنی به الگوهای فرجام و نافرجام این مقوله اشاره كرد و افزود دو نفر از بندگان صالح بجای آنكه جزو خواص باشند به صفوف عوام پیوستند چرا كه توان تجزیه و تحلیل نداشتند و با دیدن جو علیه پیامبران آنها هم علیه پیامبران موضع‌گیری كردند و سرانجام به آتش دوزخ الهی گرفتار شدند.

براساس آیین اسلام فرزند نوح چون پیوند مكتبی و مذهبی او قطع شد پیوند نسبی او هم قطع شد. كسی كه پیوند دینی ندارد پیوند خویشاوندی نیز با انبیا نخواهد داشت.

اما آسیه همسر فرعون نه تنها الگوی زنان مومن بلكه الگوی همه زنان عالم است. آسیه به خدا و حضرت موسی (ع) ایمان آورد و رفته رفته این حركت مخفی او برای فرعون آشكار شد. اما دست از ایمان خود برنداشت و در این راه شكنجه‌های سنگینی را تحمل كرد و سرانجام رستگار شد.

حجت الاسلام و المسلمین بوشهری به مناسبت سالروز شهادت استاد مطهری به تشریح مقام و منزلت این فیلسوف عالیقدر پرداخت و تاكید كرد دنیای اسلام از دریای علم این عالم بهره برد، اما فقدان وی باعث خسران جامعه و كندی صدور انقلاب شد.

در این همایش محمد تقی صباغی نماینده ولی فقیه در بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات به تشریح برنامه‌ها و فعالیتهای بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات پرداخت و گفت تجلیل از پیشكسوتان تعلیم و تربیت و مربیان و مسئولان عقیدتی نمونه رده‌های تابعه ، برگزاری مسابقات قرآن، ایجاد نمایشگاههای كتاب، مجالس انس با قرآن و جلسه‌های بصیرت از جمله برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی در بسیج است.

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام و المسلمین سید رضا موسوی نمایندگی ولی فقیه در منطقه مقاومت بسیج تهران بزرگ ضمن گرامیداشت یاد شهید مطهری ، یكی از برنامه‌های مهم این شهید را كه سرمایه علمی، معنوی، زمان شناسی و مقتضیات زمان در فضای حوزه علمیه محسوب می‌شد پیوند حوزه و دانشگاه عنوان كرد.

وی افزود شهید مطهری‪ ۲۷سال پیش با وجود مخالفت علما حوزه علمیه را به سمت دانشگاه تهران ترك گفت و در بیداری قشر جوان و دانشجو نقش مهمی ایفا كرد.

نماینده ولی فقیه در منطقه مقاومت بسیج تهران بزرگ گفت سازمان جاسوسی آمریكا سیا طی تحقیقاتی دو عامل مهم داشتن رهبران مذهبی و فرهنگ عاشورایی را علل پیروزی مسلمانان شیعه دانست.

وی افزود سازمان سیا سالها تحقیق كرد تا بتواند با تحریف دین بین مسلمانان تفرقه و شكاف بیندازد و كار خود را با تهاجم فرهنگی آغاز كرد.

اما شهید مطهری با سخنرانی‌های متعدد و تالیف كتاب نقشه‌های آنها را نقش برآب كرد.

وی دغدغه مهم شهید مطهری را تفرقه بین مسلمانان دانست و گفت با وجود داشتن مشتركات فراوان از جمله: وحدانیت خدا، قبله، پیامبر واحد، دین واحد، روزه ماه رمضان، اعیاد قربان و فطر، مناسك حج و غیره اتحاد و اتفاق بین مسلمانان برقرار نیست و این آفت بزرگی برای جهان اسلام است.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به دعوت شهید مطهری به حسن تفاهم و تعامل با قشرهای مختلف جامعه حتی غیرمسلمانان گفت سوء‌تفاهم ، بد فهمیدن و بد شناختن یكدیگر باعث شد مسلمانان از هم فاصله بگیرند.

در پایان این مراسم‪ ۱۵تن از مربیان و مسئولان عقیدتی و مدیران عقیدتی و نظارت مراكز بسیج وزارتخانه‌ها لوح تقدیر دریافت كردند.

سرهنگ پاسدار علی اكبر فدایی جانشین فرماندهی بسیج وزارتخانه‌ها به پاس همكاری با حوزه نمایندگی ولی فقیه در پیشبرد برنامه‌های عقیدتی سیاسی لوح تقدیر دریافت كرد.