تبیان، دستیار زندگی
امروز شنبه برای دومین روز متوالی خیابان های مرکز شهر «کابل» پایتخت افغانستان شاهد تظاهرات در اعتراض به ناامنی ها بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اعتراضات مردم کابل وارد دومین روز خود شد/مسدود شدن خیابان‌های مرکز شهر

امروز شنبه برای دومین روز متوالی خیابان‌های مرکز شهر «کابل» پایتخت افغانستان شاهد تظاهرات در اعتراض به ناامنی‌ها بود.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، همزمان با تلاش مقامات افغانستان برای جلوگیری از ادامه اعتراضاتی که به درگیری بین معترضان و پلیس این کشور انجامید ، خیابان‌های مرکز کابل امروز مسدود شد.

مقامات امنیتی افغانستان تجمعات و اعتراضات را به دلیل تهدیدهای امنیتی ممنوع اعلام  کرده و معترضان شب گذشته را در خیمه‌هایی نزدیک محل انفجار گذراندند.

پلیس کابل با انتشار اعلامیه‌ای از مردم این شهر خواسته است که به خاطر احتمال حملات تروریستی بر تجمعات مردمی، از گردهمایی و تظاهرات در روزهای پیش رو خودداری کنند.

صبح امروز  وضعیت کابل نظامی و پلیس مسیرهای منتهی به محل خیمه‌های معترضان را مسدود و رفت و آمد ماشین‌ها و حتی افراد پیاده بسیار محدود است.

ارگ و قصر سپیدار از مردم خواسته اند که آرامش خود را حفظ کرده و به تظاهرات پایان دهند. ریاست جمهوری و ریاست اجراییه دولت وحدت ملی به مردم وعده داده اند که عاملان کشتار تظاهرات خونین کابل محاکمه خواهند شد.

معترضان گفته‌اند تا زمانی که به خواسته‌های آنان رسیدگی جدی نشود، به تحسن و اعتراض ادامه و دولت وحدت ملی را به محدود کردن حقوق بشری و اجتماعی‌شان متهم می‌کنند.

شماری از ساکنان کابل در چهارراهی «شیرپور» خیمه‌ پربا کرده‌اند و به اعتراض‌شان ادامه می‌دهند.

تظاهرات روز گذشته در اعتراض به حمله انتحاری که منجر به کشته شدن حدود 90 تن و زخمی شدن بیش از 300 تن از افغان‌ها شده بود، در کابل راه اندازی شده بود.

پس از آن که تظاهرات کنندگان در محل این انفجار انتحاری گردهم آمدند و خواستار پیش روی به سوی کاخ ریاست جمهوری افغانستان بودند، با واکنش پلیس و نیروهای امنیتی افغان روبرو شده و منجر به تیراندازی و خشونت در آن شد.

آخرین آمارها نشان می‌دهد که در این تظاهرات چهار تن کشته شده و حدود 11 تن دیگر زخمی شده‌‌اند.

خبرگزاری فارس