تبیان، دستیار زندگی
ست   نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، آثار شهید مطهری را سرچشمه بصیرت و معرفت عنوان كرد.   حجت‌الاسلام محمد رضا آشتیانی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، امروز در مراسم تجلیل از مربیان عقی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رشد اقتصادی كشور بدون معنویت و اخلاق بی ارزش است

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، آثار شهید مطهری را سرچشمه بصیرت و معرفت عنوان كرد.

حجت‌الاسلام محمد رضا آشتیانی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، امروز در مراسم تجلیل از مربیان عقیدتی سیاسی سپاه منطقه قم با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام پیامبر اعظم (ص)، سیره آن حضرت را برای دانشگاهیان و حوزویان الگو دانست و اظهار داشت: همان‌گونه كه رسول الله (ص) برای تمام مسلمانان الگوست، زندگی برخی از علما و دانشمندان اسلامی نیز باید برای جوانان الگو باشد.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری، رمز موفقیت این شهید را اخلاص و نیت پاك او برشمرد و گفت: آثار، سخنرانی‌ها و مقالات شهید مطهری سرچشمه معرفت و بصیرت است. مطالب به جای مانده از این شهید بسیار پرمحتوا و علمی است و كسی كه دارای فضل نباشد، به سختی می‌تواند درباره آثار استاد مطهری اظهار نظر كند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، شهید مطهری را شاگرد و تربیت شده مكتب رسول اكرم (ص) و ائمه اطهار (ع) معرفی كرد و ادامه داد: شهید مطهری دارای خلوص نیت، تزكیه نفس، بصیرت و ویژگی‌های اخلاقی فراوانی بود كه مانند اكسیری موجب ماندگاری آثار وی شده است.
آشتیانی اضافه كرد: استاد مرتضی مطهری هیچ‌گاه به دنبال مطرح كردن خود و یا آثارش نبود. او همه تلاش خود را برای كسب رضای خداوند و اصلاح جامعه به كار بست و این عین توحید و یكتا‌پرستی است.
حجت‌الاسلام آشتیانی در بخش دیگری از سخنان خود وضعیت فرهنگی جامعه را نامناسب خواند و افزود: همان‌گونه كه چشم‌انداز بیست ساله نظام تهیه و تدوین شده است، می‌بایستی متناسب با رشد اقتصادی كشور، معنویت و اخلاق نیز در كشور ترقی و رشد كند. نتیجه رشد اقتصادی اگر همراه با معنویت نباشد، ارزش ندارد.