تبیان، دستیار زندگی
کمیته حوزوی در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن بیست برنامه متنوع در بخش های تربیتی، سبک زندگی، هنری، ادبی، مشاوره ای، دینی، خانواده، ازدواج و.... دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برگزاری ٢٠ برنامه متنوع در کمیته حوزوی بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن

کمیته حوزوی در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن بیست برنامه متنوع در بخش‌های تربیتی، سبک زندگی، هنری، ادبی، مشاوره‌ای، دینی، خانواده، ازدواج و.... دارد.

هومن بهلولی- روابط عمومی

یست و پنجمین نمایشگاه قرآن

حجت الاسلام سید محمود طیب حسینی مدیر کمیته ی حوزوی در خصوص حضور حوزه ی علمیه در نمایشگاه امسال در گفت و گو با ستاد خبری بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن گفت: کمیته حوزوی امسال دوازدهمین سال حضور خود در نمایشگاه را تجربه می کند که هدف ازاین مشارکت ارائه ی آخرین دستاوردها و داشته های قرآنی نهاد ها و مراکز حوزوی است و همچنین ارائه آخرین تحقیقات و پژوهش هایی که توسط دانشجویان و طلاب محقق حوزه ی علمی پیرامون مباحث مذهبی و قرآنی صورت گرفته است.

مدیر کمیته ی حوزه ها در خصوص برنامه های این کمیته گفت: طی ایام برپایی این نمایشگاه بازدیدکنندگان شاهد برگزاری حدود بیست برنامه ی متنوع خواهند بود که اهم این برنامه ها عبارتند از برپایی مرکز مشاوره ی مذهبی که در خود غرفه ی حوزه ی علمیه آماده ی ارائه ی مشاوره ی رایگان در زمینه های مختلف اعتقادی، احکام، خانواده، ازدواج، اقتصادی، کودک و مسائل تربیتی است.

وی از دیگر برنامه های این کمیته به برگزاری شب شعر قرآنی اشاره کرد که توسط روحانیون و طلاب شاعر حوزه علمیه برگزار می شود

طیب حسینی با اشاره به غرفه ی ویژه ی مختص به طلاب خارجی گفت: با توجه به بعد بین المللی نمایشگاه، ما با حدود سی کشور خارجی نظیر فرانسه، انگلیس، لبنان، چین پاکستان، بلژیک و... تعامل داشته ایم و از برادران طلاب در این کشورها دعوت کرده ایم تا پیرامون مسائل مربوط به قرآن و جایگاه قرآن در کشورهای خود به طرح مباحثی بپردازند

وی همچنین از برگزاری میزگردهای تخصصی با محوریت بررسی موضوعات مختلف علوم قرآنی و نیز نشست های نقد و بررسی فیلم و سریال های تلویزیونی با موضوع مفاهیم قرآنی خبر داد که توسط خود طلاب حوزه صورت می گیرد.

سید محمود طیب حسینی با اشاره به بخش های مختلف کمیته نظیر شبکه ی ولایت، بخش خواهران حوزه علمیه و خبرگزاری حوزه اعلام کرد: کمیته حوزوی میزبان حدود چهل موسسه است که هرکدام آثار و داشته های خود را در قالب های مختلفی نظیر کتب منتشره، معرفی سایت و معرفی نرم افزارهای رایانه و تلفن همراه به بازدیدکنندگان ارائه می دهند

بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن با شعار قرآن، اخلاق و زندگی از هشتم تا ٢٦ خردادماه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می شود.