تبیان، دستیار زندگی
ند  حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی نقش مادران را در تربیت اسلامی فرزندان برای جامعه بسیار سرنوشت‌ساز عنوان و آن را از كارهای مقدس معرفی كرد.  حضرت آیت‌الله لطف الله صافی گلپایگانی در دیدار جمعی از مربیان قرآنی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

والدین با تربیت اسلامی، از غرب‌گرایی و تضعیف شخصیت اسلامی فرزندان جلوگیری كنند

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی نقش مادران را در تربیت اسلامی فرزندان برای جامعه بسیار سرنوشت‌ساز عنوان و آن را از كارهای مقدس معرفی كرد.

حضرت آیت‌الله لطف الله صافی گلپایگانی در دیدار جمعی از مربیان قرآنی كودكان و نوجوانان اظهار داشت: اگر بخواهیم جامعه ایران دارای تربیت صحیح اسلامی باشد، باید از دوران كودكی و نوجوانی فرزندان خود را بر اساس برنامه‌های اسلامی و قرآنی تربیت كنیم.
وی آشنایی مادران با آموزه‌های اسلامی را بسیار مهم برشمرد و اظهار داشت: از مهم‌ترین وظایف والدین این است كه فرزندان خود را از ابتدا بر اساس تعالیم اسلامی پرورش دهند. در این صورت جامعه، هویت اسلامی و دینی خود را حفظ خواهد كرد. مسؤولان فرهنگی باید با برگزاری كلاس‌ها و جلسات آموزشی كوتاه مدت، مادران را در رسیدن به این هدف بزرگ و الاهی كمك كنند.
این مرجع تقلید تربیت صحیح كودكان را موجب ایجاد تحول در آینده هر جامعه‌ای ارزیابی كرد و افزود: تربیت صحیح نوجوانان باعث تحول، حركت و پویایی جامعه می‌شود؛ زیرا در سایه تعلیمات دینی و قرآن، انسان‌ها ساخته می‌شوند و به تكامل می‌رسند.
وی توجه به تربیت نسل آینده نظام اسلامی در شرایطی كه دشمنان به دنبال ایجاد غرب‌گرایی در جامعه هستند را مورد تأكید قرار داد و تصریح كرد: در زمانی كه غرب‌گرایی در حال گسترش است و افرادی هم به دنبال تضعیف تمدن و شخصیت اسلامی هستند، وظیفه مادران و مربیان نوجوانان سنگین‌تر از گذشته است.
حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی ادامه داد: تربیت فرزندان در خانواده وظیفه بزرگی است. متأسفانه برخی افراد با فاصله گرفتن از ارزش‌های اسلامی خانه‌داری را بی‌كاری معرفی می‌كند، در حالی كه بهترین، مؤثر‌ترین كار برای زنان خانه‌داری و تربیت فرزندان صالح است. در فرهنگ اسلامی تربیت فرزند از مشاغل مقدس است و فرهنگ ما مسلمانان هم فرهنگی قرآنی است.