تبیان، دستیار زندگی
ود  حضرت آیت الله صافی گلپایگانی ساخت مراكز آموزشی، بیمارستان و مساجد توسط افراد خیر را موجب ترقی و تعالی جامعه ارزیابی كرد.   حضرت آیت الله  صافی گلپایگانی در دیدار شماری از خیرین مدرسه‌ساز، ضرورت ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نباید كسی به دلیل فقر، از كسب دانش محروم شود

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی ساخت مراكز آموزشی، بیمارستان و مساجد توسط افراد خیر را موجب ترقی و تعالی جامعه ارزیابی كرد.

حضرت آیت الله  صافی گلپایگانی در دیدار شماری از خیرین مدرسه‌ساز، ضرورت تعلیم و تعلم در اسلام را مورد تأكید قرار داده و اظهار داشت: علم آموزی اشرف عبادات و افضل حسنات است.
وی افزود: جامعه اسلامی باید بواسطه علم و معرفت خود در جوامع دیگر معرفی شود. هرچه در جهت ریشه‌كنی جهل و بی‌سوادی تلاش شود خدمت بزرگی به انسانیت صورت گرفته است.
وی علم را افتخاری برای بشر دانست و اظهار داشت: افراد هر جامعه‌ای می‌بایست برای به دست آوردن علم و قدرت تلاش كنند و زحمت‌های فراوانی را متحمل شوند تا آنها را به دست آورند؛ در غیر این صورت در مسیر استضعاف و نابودی قرار می‌گیرد.
این مرجع تقلید در ادامه اقدامات خیران مدرسه‌ساز را فراهم كننده زمینه به دست آوردن علم و دانش در جامعه ارزیابی كرد و خاطرنشان ساخت: فعالیت‌هایی كه خیرین مدرسه‌ساز به دنبال آن هستند یك نوع توسعه صحیح است و به عنوان برترین اعمال شناخته می‌شود. نباید كسی به دلیل كمبود امكانات از كسب دانش محروم شود.
وی ساخت مدارس، مساجد، درمانگاه‌ها و مراكز خیریه‌ای توسط افراد متمكن را اقدامی در جهت ترقی و تعالی جامعه دانست و افزود: اماكنی كه به صورت خیریه‌ ساخته شده، با استفاده از تمكن الهی بوده است و كسانی كه ثروتی در اختیار دارند ولی از آن به درستی استفاده نمی‌كنند در دنیا و آخرت گرفتار خواند شد.