تبیان، دستیار زندگی
داستان درباره­ ی دو دختر بچه به نام های لوییز و لوته که یکی از وین و دیگری از مونیخ است. این دو در اردوگاهی تابستانی همدیگر را ملاقات می کنند؛ یکی موهای فرفری بلند دارد و دیگری گیس بافته. و در واقع تنها تفاوتشان همین است! دو دختر با هم مو نمی زنند!!....
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : یگانه داودی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خواهران غریب

خواهران غریب

داستان درباره‌ دو دختر بچه به نام های لوییز و لوته که یکی از وین و دیگری از مونیخ است.  این دو در اردوگاهی تابستانی همدیگر را ملاقات می کنند؛ یکی موهای فرفری بلند دارد و دیگری گیس بافته. و در واقع تنها تفاوتشان همین است! دو دختر با هم مو نمی زنند! اما جریان از چه قرار است؟

لوییز و لوته، دو خواهر دو قلو هستند که از اولین روزهای زندگی از وجود هم بی خبر بوده اند، چون پدر و مادرشان سال ها پیش از هم جدا شده اند و هر کدام یکی از دختر ها را پیش خود نگه داشته اند. بعد از تمام شدن اردو، دو خواهر تصمیم می گیرند جایشان را با هم عوض کنند و ...

نویسنده این کتاب اریش کستنر نویسنده، شاعر، و نمایشنامه نویس آلمانی است. شهرتش را بیشتر مدیون اشعار طنزآمیز اجتماعی و آثاری است که برای کودکان و نوجوانان خلق کرده است. بسیاری از آثار این نویسنده به چندین زبان ترجمه شده است. از این میان می توان به رمان مشهور خواهران غریب اشاره کرد؛ همچنین امیل و کارآگاهان، از نخستین رمان‌‌‌های کارآگاهی در حوزه‌ی کودک و نوجوان، و نیز «زندگی نامه ی خود نوشت و طنزآمیز کِستنِر، وقتی که من بچه بودم» که در سال 1960 جایزه ی هانس کریستین اندرسن را برای او به ارمغان آورد. برخی دیگر از آثار دیگر این نویسنده عبارتند از : امیل و سه پسر دو قلو، سی و پنجم ماه مه، کلاس پرنده.

اریش کستنر را به عنوان پدر ادبیات کودک و نوجوان آلمان می شناسند. و انتشارات محراب قلم در بخش رمان‌های نوجوان به تازگی این کتاب را در160 صفحه و به قیمت 12000 تومان منتشر کرده است. این کتاب برای گروه سنی  14 تا 18 ساله مناسب است.

انتشارات محراب قلم

بخش مرکز یادگیری تبیان، تنظیم: نسرین صادقی