تبیان، دستیار زندگی
ید  عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌كه شهید مطهری بیست سال به كسب علم مشغول بود و تا عالم نشد به تحقیق و نگارش نپرداخت، این سیره را الگویی برای طلاب جوان ارزیابی كرد.   آیت الله رضا استادی در نخس...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مانند شهید مطهری، سخن و قلم خود را با تقوا همراه سازید

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌كه شهید مطهری بیست سال به كسب علم مشغول بود و تا عالم نشد به تحقیق و نگارش نپرداخت، این سیره را الگویی برای طلاب جوان ارزیابی كرد.

آیت الله رضا استادی در نخستین همایش اندیشه‌های ناب شهید مطهری كه در مدرسه دارالشفاء قم برگزار شد، اظهار داشت: خانواده، درس خواندن، وجود اساتید برجسته، مباحثه، تزكیه نفس و زمان‌شناسی مهم‌ترین عواملی بودند كه آیت الله شهید مرتضی مطهری توانست به جایگاه قابل توجهی در علم و معنویت دست پیدا كند.
وی چگونگی تحصیل شهید مطهری را برای طلاب جوان و دانشجویان آموزنده عنوان كرد و گفت: استاد مطهری بیست سال تنها تحصیل كرد و كسانی كه بخواهند در علم و معنویت به جایگاهی دست پیدا كنند و بتوانند با علم خود پاسخ‌گوی نیازهای جامعه باشند باید همان مسیری را طی كنند كه استاد مطهری سپری كرد.
امام جمعه قم استفاده علمی از اساتیدی چون حضرت آیت الله بروجردی (ره)و حضرت امام خمینی(ره) را از ویژگی‌های دوران تحصیل شهید مرتضی مطهری برشمرد و افزود: این شهید بزرگوار دوازده سال از درس حضرت امام خمینی(ره) و سال‌ها از درس خارج حضرت آیت الله بروجردی (ره) و آیت الله علامه طباطبائی (ره) بهره برد و با توجه به استعداد و هوش سرشاری كه داشت با اشراف كامل بر شرایط و نیازهای جامعه خود، به خدمت‌رسانی به جهان اسلام پرداخت.
وی تزكیه نفس و تقوای این عالم ربانی را مثال زدنی عنوان كرد و خطاب به طلاب تأكید كرد: اگر طلبه‌ای می‌خواهد سخن، قلم و بیان او در جامعه تأثیرگذار باشد، باید درس خواندن، گفتار و عملش همراه با تقوا باشد. شهید مطهری تا عالم نشد سراغ تحقیق و نگارش نرفت. هیچ اثری از شهید مطهری پیش از رفتن به تهران وجود ندارد.
امام جمعه قم ادامه داد: استاد مطهری زمانی كه استاد شد، قلم را به دست گرفت، این حركت به ما می‌آموزد كه اول باید ملا شد، درس خواند، اشرافیت پیدا كرد و سپس مطلب نوشت.
وی افزود: این اهل معرفت تا احساس ضرورت نكرد و جامعه او را به خوبی نشناخت، مطلب ننوشت. ولی وقتی با توجه به نیاز جامعه آثاری از خود باقی گذاشت شاهد هستیم كه روز به روز بر ارزش كار او افزوده می‌شود.