تبیان، دستیار زندگی
اد   مسول دبیرخانه كانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم با اشاره به وجود شصت هزار مسجد در كشور گفت: با وجود این تعداد مسجد در سراسر كشور می توان به رسالت خویش در این زمینه جامه عمل پوشاند و دنیا را ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با وجود 60 هزار مسجد می توان دنیا را به سمت معنویت سوق داد

مسول دبیرخانه كانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم با اشاره به وجود شصت هزار مسجد در كشور گفت: با وجود این تعداد مسجد در سراسر كشور می توان به رسالت خویش در این زمینه جامه عمل پوشاند و دنیا را به سمت معنویت سوق داد.

حجت الاسلام والمسلمین نورموسوی در گردهمایی ائمه جماعات و مسولان كانون های مساجد استان، با اشاره به جایگاه مسجد از آن به عنوان یك مكان منسجم فرهنگی یاد كرد و افزود: مسجد یك سازمان الهی و مردمی است و ویژگی منحصر بفرد آن، مسجد رابه صورت یك سازمان ویژه در آورده است كه می تواند به عنوان یك مكان فرهنگی مذهبی، در فرهنگ جامعه موثر باشد.

وی به جایگاه مسجد در صدر اسلام اشاره و تصریح كرد:‌ ازصدر اسلام تا كنون مساجد به عنوان مركز تجمع مسلمانان و محلی برای رسیدگی و برنامه ریزی برای مسائل دینی ، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی بوده است.مسجد می تواند شور دینی، شعور اجتماعی و سلامت جامعه را تضمین نماید و در شناخت و بارور ساختن استعدادی علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی و تربیت دینی كه از جمله رسالت متولیان مسجد است تاثیرگذار باشد.

حجت الاسلام نورموسوی به وجود 60 هزار مسجد در سراسر كشور اشاره و خاطر نشان كرد: قریب 32 درصد از این تعداد مسجد در شهرها و 68 درصد درروستاها هستند و به طور متوسط برای هر 1229 نفر یك مسجد در سطح كشور وجود دارد.

مسئول دبیرخانه كانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم در پایان از اولویت قرار دادن برنامه های فرهنگی در راستای نشر سیره پیامبر اعظم و ائمه هدی''ع'' ارائه برنامه های آموزشی و ارتقاء مدیرمسولان كانون ها، تعمیق و گسترش برنامه های اوقات فراغت، ایجاد تسهیلات بیشتر برای مسولان كانون های فرهنگی هنری و مساعدت درتجهیزات كانون ها به عنوان برنامه های سال 85 یاد كرد.