تبیان، دستیار زندگی
ست حضرت آیت الله ناصر مكارم شیرازی از مراجع عظام تقلید گفت: دین اسلام با هرگونه خشونت و خشونت طلبی مخالف است و جوامع را به صلح وآرامش دعوت می‌كند. وی روز چهارشنبه در ابتدای درس خارج خود در مسجد اعظم قم خاطرنشان كرد: این تب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دین اسلام با خشونت طلبی مخالف است

حضرت آیت الله ناصر مكارم شیرازی از مراجع عظام تقلید گفت: دین اسلام با هرگونه خشونت و خشونت طلبی مخالف است و جوامع را به صلح وآرامش دعوت می‌كند.

وی روز چهارشنبه در ابتدای درس خارج خود در مسجد اعظم قم خاطرنشان كرد:
این تبلیغات دشمنان كه دین اسلام را جنگ طلب و خشن جلوه می‌دهند همه تهمت ناروا می‌باشد.

وی ادامه داد: در همه جای سوره‌های قرآن كریم سخن از صلح، دوستی ،آرامش و محبت در میان مردم به میان آمده است.

آیت‌الله مكارم شیرازی اظهار داشت: با وجودی كه دشمن از طریق وسایل ارتباط جمعی و رسانه‌های خبری تبلیغات گسترده‌ای را بر ضد اسلام به راه انداخته است ولی هر روز گرایش مردم به این دین آسمانی بیشتر خواهد شد.

این مرجع تقلید همچنین گفت: اسلام همه مسلمانان را به وحدت و یكپارچگی فرا خوانده و با مسائلی مانند تفرقه، نفاق و كینه به شدت مخالف است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود شهادت آیت الله شهید مطهری را تسلیت گفت و یادآورشد: زمانی كه اساتید دانشگاه با دید حقارت به حوزه‌های علمیه نگاه می‌كردند این استاد شهید با همه وجود وارد صحنه شد.

آیت الله مكارم شیرازی گفت: شهید مطهری در عرصه علم و اخلاق چنان در دانشگاهها تاثیر گذاشت كه زمینه وحدت میان حوزه و دانشگاه فراهم گردید.

وی ادامه داد: آن شهید بزرگ هرگز مانع رشد و شكوفایی هیچ كسی نمی‌شد بلكه دنبال ارتقای فكری و علمی جوامع به تمام معنا بود.