تبیان، دستیار زندگی
ست حضرت آیت‌الله صافی‌گلپایگانی از مراجع تقلید گفت: بزرگترین خدمت به جامعه اسلامی و بشریت ریشه كنی بی‌سوادی، جهل و نادانی درجامعه‌است. وی روز چهارشنبه در دیدار با اعضای مجمع خیران مدرسه ساز استان قم با بیان اینكه در اسلام مس...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ریشه كنی بیسوادی بزرگ‌ترین خدمت به جامعه است

حضرت آیت‌الله صافی‌گلپایگانی از مراجع تقلید گفت: بزرگترین خدمت به جامعه اسلامی و بشریت ریشه كنی بی‌سوادی، جهل و نادانی درجامعه‌است.

وی روز چهارشنبه در دیدار با اعضای مجمع خیران مدرسه ساز استان قم با بیان اینكه در اسلام مساله دانش، ترقی و تعالی علمی مردم، افضل عبادات و حسنات است، تاكید كرد: درجامعه اسلامی همگان موظف هستند كه درمسیر توسعه علم و معرفت گام بردارند.

آیت‌الله‌صافی گلپایگانی علم و قدرت را دو صفت بزرگ الهی دانست كه هر جامعه و هر فردی باید در این دو صفت به نهایت درجه آن دست یابد.

وی افزود: جامعه‌ای كه دارای این دو صفت باشد، امنیت دارد وگرنه در مسیر استضعاف قرار می‌گیرد و كمبودهای جامعه ناشی از فقر علمی است.

آیت‌الله صافی با تاكید بر این نكته كه هیچ كس نباید ازدرس خواندن محروم باشد، گفت: مسوولان باید اسباب ترقی علمی مملكت را فراهم آورند.

وی اظهار داشت: بسیاری از مدارس ایران كه امروز جزو آثار تاریخی كشور محسوب می‌شوند توسط نیكوكاران و خیران ساخته شده است و آثار و بركات آن هنوز پابرجاست.