تبیان، دستیار زندگی
ود     در جلسه سه شنبه شورای عالی انقلاب فرهنگی كه به ریاست دكتر احمدی نژاد تشكیل شد، ماده واحده تشكیل بنیاد علمی و فرهنگی استاد شهید علامه مرتضی مطهری مطرح گردید و كلیات تشكیل آن به تصویب شورای...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بنیاد علمی و فرهنگی استاد شهید علامه مرتضی مطهری تشكیل می شود

در جلسه سه شنبه شورای عالی انقلاب فرهنگی كه به ریاست دكتر احمدی نژاد تشكیل شد، ماده واحده تشكیل بنیاد علمی و فرهنگی استاد شهید علامه مرتضی مطهری مطرح گردید و كلیات تشكیل آن به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.


   اعضای این شورا ضمن تبریك روز بزرگداشت مقام معلم ،از زحمات كلیه معلمان ارجمند قدردانی كردند و در ادامه ماده واحده تشكیل بنیاد علمی و فرهنگی استاد شهید علامه مرتضی مطهری را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

بر اساس این ماده واحده به منظور ارتقاء سطح كیفی آگاهی ،دانش و بینش عمومی جامعه و شناخت و معرفی جامع شخصیت و تبیین تفكر فلسفی استاد شهید مرتضی مطهری و مطالعات راهبردی پیرامون مسائل فرهنگی براساس نظریه های ایشان ،بنیاد علمی و فرهنگی استاد شهید علامه مرتضی مطهری تشكیل می گردد.

بر اساس این مصوبه مقرر شد اساسنامه این بنیاد پس از بررسی در دبیرخانه شورای عالی ،برای تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه گردد.

در ادامه جلسه جناب دكتر حبیبی ،رئیس فرهنگستان زبان وادب فارسی طی گزارشی خطرات و تهدیداتی را كه متوجه زبان و ادبیات فارسی است متذكر شد.

بنابر گزارش اداره كل روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی اهم تهدیدات موجود را در زمینه تحریف دستور خط فارسی، بی توجهی به گویشهای متعدد زبان فارسی و ورود واژگان فراوان خارجی ذكر نمود.

پس از آن رئیس جمهور تأكید كرد:« خط و زبان فارسی شكل دهنده هویت ایرانی است و تغییرات پی در پی در این زمینه موجب گسست فرهنگی در جامعه ایرانی می گردد.»

بر این اساس فرهنگستان زبان و ادب فارسی موظف گردید ،دستورالعملها و راهكارهای اجرایی لازم برای صیانت و تقویت زبان و ادب فارسی را تدوین و به منظور تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه نماید.

در ادامه جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی پس از استماع گزارش تكمیلی عملكرد ستاد توسعه فناوری نانو مجموعه سیاستها و راهكارهای ارتقاء و توسعه فناوری نانو در كشور را به تصویب رساند.