تبیان، دستیار زندگی
شد استاندار قم امروز درمراسم گرامیداشت مقام معلم ، تمركز بر روی روش و منش استاد مطهری را ضروری دانست.   عباس محتاج در ادامه با اشاره به بحث حجاب تصریح كرد: استاد مطهری مساله حجاب رازمانی مطرح كرد كه بیش ترین ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

باید تمركز روی منش و روش استاد مطهری باشد

استاندار قم امروز درمراسم گرامیداشت مقام معلم ، تمركز بر روی روش و منش استاد مطهری را ضروری دانست.

عباس محتاج در ادامه با اشاره به بحث حجاب تصریح كرد: استاد مطهری مساله حجاب رازمانی مطرح كرد كه بیش ترین تبلیغات علیه مبانی و اصول دینی وجود داشت و استاد مطالب خود رادر مجله زن امروز كه مد و ابتذال را ترویج می كرد به چاپ می رساند تا در چنین مجله پر تیراژی شبهات را رفع كرده و پیام رسانی كند.

وی افزود: این مساله بیانگر روشن بینی و روشن فكری استاد بود كه با استدلالات حكیمانه و استفاده از عقل و منطق مساله حجاب را طرح و بحث كرد و این از قوی ترین مباحث استاد بود.

استاندار قم در ادامه تاكید كرد: در جوامع امروزی كه به سوی ارتداد پیش می رود باید روی منش و روش استاد تمركز كرد و آنان را تحت تاثیر قرار دهد.

محتاج ادامه داد: اگر جامعه ای بخواهد به اهداف بلند خود برسد باید جایگاه معلمان را تبیین كند و تبیین حكمت و كتاب كه درقرآن آمده وظیفه معلمان است.

رئیس آموزش و پرورش استان نیز در این مراسم گفت: شهید مطهری با اقتباس از علم و انبیاء جویندگان علم را سیراب كرد و آثار و كتاب های ایشان جاوید خواهد ماند.

امین جعفری افزود: امام''ره'' نیز كتاب های استاد را مرجع كاملی برای اهل علم معرفی كرد و لازم است معلمان با الهام از شهید مطهری درتربیت دانش آموزان بكوشند.