تبیان، دستیار زندگی
خانه فرهنگ ایثار و مقاومت در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در مصلی تهران میزبان علاقمندان خواهد بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خانه فرهنگ ایثار و مقاومت میزبان بازدیدکنندگان نمایشگاه قرآن

خانه فرهنگ ایثار و مقاومت در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در مصلی تهران میزبان علاقمندان خواهد بود.

هومن بهلولی- روابط عمومی

خانه فرهنگ ایثار و مقاومت

به گزارش تبیان، غرفه خانه فرهنگ ایثار و مقاومت در چهار سال پیاپی در نمایشگاه قرآن با بازدیدکنندگان همراه بوده تا در فضایی مملو از عطر خوش معرفت و ایمان به ترویج فرهنگ پربار و ارزشمند ایثار بپردازد.

غرفه خانه فرهنگ ایثار و مقاومت امسال نیز همچون سال‌های گذشته در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌الملی قرآن کریم حضور می‌یابد تا به پشتوانه اهداف متعالی که در سر دارد گامی موثر در جهت تقویت و توسعه فرهنگ ناب ایثار و فداکاری بردارد.

طرح نخستی که در سالهای پیش توسط خانه فرهنگ و ایثار اجرایی شده است؛ نخستین کتاب مردمی ایثار با دست نوشته‌ها، خاطرات، جملات و اشعار بازدیدکنندگان است. اقشار مختلف مردم دل نوشته‌های خود را با موضوع ایثار در این کتاب ثبت کرده‌اند. تالیف این کتاب از نمایشگاه کتاب سال ۹۳ آغاز شده است؛ سه جلد از آن منتشر شده و هم‌اکنون جلد چهارم آن در حال تألیف است.

مسئول غرفه خانه فرهنگ ایثار و مقاومت در گفت‌وگویی به گسترش این کتاب در سطح بین‌المللی نیز اشاره کرده است. تألیف این کتاب تاکنون با مشارکت پانزده هزار نفر همراه بوده است.

طرح دومی که این مجموعه به اجرایی شدن آن پرداخته است طرح جایزه و نشان ایثار و رسانه است که نخستین مراسم آن در بهمن ماه سال ۹۵ با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

بنابراین گزارش، غرفه خانه فرهنگ ایثار و مقاومت در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کار نگارش جلد چهارم کتاب مردمی ایثار به قلم مردم و نیز طرح کتابخانه مهربانی که جمع آوری قرآن و کتاب‌های اهدایی برای مناطق محروم را دنبال می‌کند.

لازم به ذکر است، تا کنون کتابهای زیادی از طرف مردم خیرخواه به کتابخانه مهربانی ارسال شده و از میان این کتابهایی اهدایی بخش زیادی به مناطق محروم فرستاده شده است.

بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم ۸ تا ۲۶ خرداد ماه سال جاری (مصادف با سوم تا بیست و یکم ماه مبارک رمضان) با شعار «قرآن، اخلاق، زندگی» در مصلی پذیرای عموم علاقمندان به قرآن است.