تبیان، دستیار زندگی
مدیر کمیته کودک و نوجوان ضمن اعلام اینکه بخش های مختلفی برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته اعلام کرد که بیش از دو هزار متر از نمایشگاه قرآن به کودکان اختصاص پیدا کرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اختصاص بیش از دو هزار متر به بخش کودک و نوجوان نمایشگاه قرآن

مدیر کمیته کودک و نوجوان ضمن اعلام اینکه بخش‌های مختلفی برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته اعلام کرد که بیش از دو هزار متر از نمایشگاه قرآن به کودکان اختصاص پیدا کرده است.

هومن بهلولی- روابط عمومی

بخش کودک و نوجوان نمایشگاه قرآن

به گزارش تبیان، جلیل صادقی زاده، مدیر کمیته کودک و نوجوان نمایشگاه قرآن  در رابطه با برنامه های غرفه کودک و نوجوان در نمایشگاه گفت: هدف ما آشنایی کودکان و نوجوانان با قرآن است سعی برآن است تا با تدارک برنامه های شاد و جذاب، خاطره ای خوش در ذهن مخاطبان شکل گیرد. از این رو حدود ۲۲۰۰ متر از نمایشگاه به این بخش اختصاص یافته است.

او با تاکید برآنکه تلاش برآن است تا موضوعات قرآنی به صورت مفهومی در ذهن کودکان و نوجوانان شکل گیرد درخصوص برنامه های بخش کودک نمایشگاه قرآن اظهار کرد: کارگاه های هنری از جمله کتاب سازی، خوشنویسی، نقاشی روی میز و دیواری، کلاژ( تکه چسبانی)، طرح های تزئینی اطراف آیه های قرآنی، شن و ماسه های رنگی در این بخش در نظر گرفته شده است که کودکان ضمن بازی، با مفاهیم قرانی نیز آشنا می شوند.

مسابقات و بخش ویژه از دیگر برنامه های کمیته کودک و نوجوان نمایشگاه قرآن است که صادقی زاده با اشاره به آن اضافه کرد: این بخش شامل حوزه های خلاقیت( تابلوهای کاشیکاری و سفالی)، پازل های مکعبی و خلاقیت در نقاشی بر اساس آیه های قرآنی، مسابقه هوش قرآنی در دو بخش حیوانات و میوه های قرآنی، مسابقه گروهی حیوانات قرآنی، صندوقچه اسرار قرآنی می شود.

برای این بخش، نمایش های خلاق، قصه گویی، حضور چهره های مورد علاقه کودکان و نوجوانان و اجرای مسابقات با مشارکت کودکان روی سن نمایش نیز در نظر گرفته شده است.

مدیر کمیته کودک و نوجوان نمایشگاه قرآن  در ادامه با اشاره به بخش نوجوان درخصوص برنامه های این بخش اذعان داشت: برگزاری مسابقات و بازیهای هیجانی و مفهومی به شرح؛ سرگرمی سازنده و مثبت، بازی فکری، مسابقه حضوری، بازیهای هیجانی، خلاقیت قرآنی، تولید انیمیشن استاپ موشن( هنر رقومی قرآن)، نشست تربیتی و جلسه پرسش و پاسخ، راز و رمز، من می توانم، هفت دقیقه تدبر، پازل حیوانات، خورشید انتظار، مشاور خانواده در نظر گرفته شده است.

به گفته او، برای بخش نوجوانان، کارگاه های هنری نیز در نظر گرفته شده است که در این بخش کلاژ،  مخصوص دختران و خوشنویسی برای دختران و پسران اجرا می شود. کاردستی و کتاب سازی، تاپیوگرافی، نقاشی روی سه پایه با بوم و مقوا، هنر پتینه( کهنه کاری) و تذهیب نیز از دیگر برنامه های این بخش هستند.

او خاطرنشان کرد: برپایی کارگاه ها و مسابقات آموزشی از جمله داستان، خاطره، قطعه و نثر ادبی، عکاس حرفه ای، تصویرگری قصص قرآنی برنامه هایی هستند که در خبری بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار می شوند.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن، اخلاق و زندگی»  ٨ تا ٢٦ خردادماه سال جاری (همزمان با دوم تا بیست و یکم ماه مبارک رمضان) در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) میزبان علاقه‌مندان به قرآن است.