تبیان، دستیار زندگی
ست در همایش بین المللی "خطبا و مبلغین" که روز گذشته در بحرین آغاز شد، آیت الله تسخیری دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سخنرانی خود با عنوان " گفتمان متعادل تقریبی و نقش آن در وحدت مسلمانان" بر توازن در خطابه...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آزادی اندیشه و انعطاف پذیری برای تبلیغ و ارشاد ضروری است

در همایش بین المللی "خطبا و مبلغین" که روز گذشته در بحرین آغاز شد، آیت الله تسخیری دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سخنرانی خود با عنوان " گفتمان متعادل تقریبی و نقش آن در وحدت مسلمانان" بر توازن در خطابه، وعظ، ارشاد، آزادی اندیشه و لزوم انعطاف پذیری در تبلیغ و ارشاد تأکید کرد .

آیت الله تسخیری دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در نخستین روز از همایش، تعمیق و ژرف نگری در فهم و اندیشه و توجه به اصل واضح بودن شرح و تفسیر مباحث را از ضروریات گفتمان متعادل تقریبی اعلام کرد و یادآور شد: توازن جوهر اصلی استقامت و پایداری و تبیین دیدگاههای اسلامی به عنوان خط مشی اصلی انبیاء الهی است .

وی در ادامه به پیروی آگاهانه از رهبری دینی، لزوم اصول گرایی در ایمان و دوری از تعصب در گفتکو و مذاکره با دیگران، آمادگی و تمایل به استقرار امنیت در جهان و پایبندی به برادری و یگانگی اسلامی با حفظ احترام به دیگران اشاره کرد .

همایش "خطبا و مبلغین" با حضور علمای شیعه و اهل سنت به منظور تقویت و میانه روی در گفتمان اسلامی ضمن تأکید بر حفظ اصول و اهمیت آن به مدت یک هفته 9 تا 14 اردیبهشت ماه در منامه پایتخت بحرین در حال برگزاری است .