تبیان، دستیار زندگی
هنوز سازمان های جهانی در در مسیر حل بحران فلسطین و لبنان به نتیجه ای نرسیده بودند که جنایات آل سعود و آل خلیفه علیه مردم یمن، بحرین و ... آغاز شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تجاوز فراموش شدنی نیست

هنوز سازمان های جهانی در مسیر حل بحران فلسطین و لبنان به نتیجه ای نرسیده بودند که جنایات آل سعود و آل خلیفه علیه مردم یمن، بحرین و ... آغاز شد.

فرآوری: آزاده مرنی -بخش سیاست تبیان

تجاوز فراموش شدنی نیست

سالیان سال از تجاوز بی رحمانه ی رژیم صهیونیستی به فلسطین و لبنان می گذرد و مقاومت حزب الله ادامه دارد؛ مقاومتی به بلندای تاریخ. مقاومتی که با دستان خالی در برابر پیشرفته ترین تجهیزات نظامی جهانی است و این مهم کوچک ترین سند مظلومیت این مردمان محسوب می شود. اما هنوز سازمان های جهانی در این مسئله به نتیجه ای نرسیده بودند که جنایات آل سعود و آل خلیفه علیه مردم یمن، بحرین و ... آغاز شد.

نابودی امنیت در خاورمیانه

امروزه بر همگان آشکار گشته است که حزب الله لبنان، حماس و جهاد اسلامی فلسطین خواب راحت را از چشم رژیم صهیونیستی ربوده اند و این رژیم با حمایت های همه جانبه ی دولتمردان آمریکا و عربستان به تجاوزات خود ادامه می دهد.

این در حالی است که آل سعود به علت حمایت از آل خلیفه نسبت به محاکمه ی "شیخ عیسی قاسم" (رهبر شیعیان بحرین) ، دچار مشکلات عدیده ای شده است.

حائز اهمیت آن که نتیجه دلگرمی حکومت آل خلیفه به حمایت سعودی از محاصره نظامی بیت آیت الله عیسی قاسم و چراغ سبز آمریکا تشدید بحران داخلی در بحرین است و در یمن نیز سرکوب مردم مظلوم این کشور تشدید شده که همگی با حمایت کامل عربستان و آمریکا صورت گرفته است.

در این میان باید اشاره داشته باشیم به سفرهای اخیر رئیس جمهور آمریکا به عربستان و سرزمین های اشغالی که با هدف مجهز سازی و حمایت از آنها در راستای سرکوب مردم بحرین، یمن، فلسطین و ... بوده است. با توجه به مقاومت این مردم مظلوم و بصیرت و آگاهی آنها، بی تردید حمایت های آمریکا بی نتیجه خواهد ماند و عادی سازی روابط عربی اسرائیلی محقق نخواهد شد و قدس قبله اول مسلمین جهان باقی خواهد ماند.

خاندان حاکم بر عربستان سعودی بر فقر و فلاکت موجود در کشور سرپوش می گذارند و هر کس را بخواهد در این باره حرفی بزند سرکوب می کنند.

در واقع تلاش برای ایجاد ائتلاف دروغین در منطقه اقدامی در راستای به فراموشی سپردن مسئله ی فلسطین و قدس شریف است در حالی که فلسطین به عنوان اولویت اول جهان اسلامی باقی خواهد ماند.

مفاد سند جدید حماس

"خالد قدومی" رئیس دفتر جنبش مقاومت اسلامی حماس اخیرا با اشاره به اینکه حماس در ارائه سند جدید خود از اصول قبلی خود عقب نشینی نکرده است، گفت: "در سند جدید حماس دیدگاه های ما کاملا روشن بوده و بر اصول سند قبلی از جمله حفظ تمامیت سرزمینی فلسطین از بهر تا نهر ، به رسمین نشناختن رژیم اشغالگر قدس و شناختن قدس به عنوان قبله مسلمین و بازگشت تمام آوارگان و مهاجران فلسطینی تاکید شده است. نتایج سفر ترامپ به عربستان و سرزمین های اشغالی کاملا مشخص بوده و این سفر نشان دهنده وجود خلل و نقص آشکار، بی عدالتی و آشفتگی در سیستم جهانی است."

سرپوش آل سعود بر فقر مردم عربستان

سفر رئیس جمهور آمریکا و هیئت همراه به عربستان یکی از پُرخرج ترین سفرها با میزبانی آل سعود به حساب می آید. خرید سرسام آور تسلیحات نظامی ، هدایای خاص به ارزش های نجومی و ... حکایت از اقتصادی پویا در عربستان دارد در حالی که واقعیت غیر از این می باشد. در واقع کسی که ولخرجی بی نظیر مقامات عربستان سعودی برای رئیس جمهور آمریکا و همراهان وی را ببیند تصور می کند ملت عربستان به کلی اشباع شده است و حتی یک فقیر نیز در این کشور پیدا نمی شود.

خاندان حاکم بر عربستان سعودی که مجلسه فوربز افراد آن را ثروتمندترین افراد جهان می داند، بر فقر و فلاکت موجود در کشور سرپوش می گذارند و هر کس را بخواهد در این باره حرفی بزند سرکوب می کنند و پیش از این نیز سه وبلاگ نویس را به سبب  انتشار فیلمی درباره فقر در عربستان بازداشت کردند.

واقعیت فقر در عربستان در حال خودنمایی است و شوک شدیدی به سازمان ملل وارد کرده است. فیلیپ آلستون گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور فقر و حقوق بشر در کنفرانسی خبری در ریاض که اوایل این ماه برگزاری شد، درباره این شوک شدید سخن گفت. وی پس از سفر به منطقه جازان به عنوان یکی از فقیرترین مناطق عربستان این سخنان را ایراد کرد.


منابع : خبرگزاری مهر / خبرگزاری تسنیم