تبیان، دستیار زندگی
ست  حجت‌الاسلام و المسلمین شیخ جواد فاضل لنكرانی در دیدار اعضای پایگاه اطلاع‌رسانی رسا با وی ، بر همكاری حوزه و نظام تأكید كرد و گفت: علما وظیفه شرعی خود می‌دانند كه به كمك نظام بشتابند. حجت‌الاسلام و المسلمین شیخ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هماهنگی بین حوزه و نظام بسیار مهم و با ارزش است

حجت‌الاسلام و المسلمین شیخ جواد فاضل لنكرانی در دیدار اعضای پایگاه اطلاع‌رسانی رسا با وی ، بر همكاری حوزه و نظام تأكید كرد و گفت: علما وظیفه شرعی خود می‌دانند كه به كمك نظام بشتابند.

حجت‌الاسلام و المسلمین شیخ جواد فاضل لنكرانی گفت: امروز هماهنگی بین حوزه و نظام با حفظ استقلال حوزه بسیار مهم است.
وی افزود: حوزه تاكنون مستقل بوده و باید مستقل بماند، ولی باید با نظام همراه و هماهنگ باشد، چون نظام و حكومت خدایی است و بر پایه‌ اسلام بنا شده و قوانین و كاركرد آن مبتنی بر قرآن و سنت است.
حجت‌الاسلام و المسلمین شیخ جواد فاضل لنكرانی با تصریح بر همراه بودن حوزه‌های علمیه با نظام گفت: حوزه‌های علمیه بدون هیچ توقعی در صحنه‌های مختلف نظام حضور داشته‌اند و علما وظیفه شرعی خود می‌دانند كه در مسایل، حتی سیاسی به كمك نظام بشتابند، چون اصل نظام ما بر پایه دین است.
وی با توجه به نام‌گذاری امسال به نام پیامبر اعظم (ص) افزود: حوزه‌های علمیه از گذشته تا حال به دستورات پیامبر (ص) عمل می‌كنند و در واقع احیا كننده سیره نبوی هستند و امیدواریم كه حوزه بتواند به وظیفه خود در این سال نیز عمل كند.
مدیر مركز فقهی ائمه اطهار (ع) با توجه به زحمات مراجع و علما و شیوه زندگی آنان گفت: در بین مراجع، علما و شخصیت‌های حوزوی افرادی هستند كه قبل از مرجعیت و بعد از آن شیوه زندگی آن‌ها تغییری نكرده در حالی كه امكانات قابل توجهی در اختیار دارند.