تبیان، دستیار زندگی
یکی از روش های یادگیری عمل ضرب استفاده از اشکال و جدول می باشد در کتاب های درسی معمولا برای بهتر رساندن مفهوم ضرب و یادگیری بهتر دانش آموزان از جدول و اشکال استفاده می شود. در این قسمت ما برای دانش آموان و دبیران ی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ضرب با شکل

ضرب و شکل

یکی از روش های یادگیری عمل ضرب استفاده از اشکال و جدول می باشد در کتاب های درسی معمولا برای بهتر رساندن مفهوم ضرب و یادگیری بهتر دانش آموزان از جدول و اشکال استفاده می شود. در این قسمت ما برای دانش آموان و دبیران یک بازی ساده و در عین حال جذاب قرار داده ایم تا به وسیله انجام این بازی دانش آموزان بتوانند در این مبحث توانایی لازم برای انجام عمل ضرب را به دست آورند

قوانین بازی :در این بازی قوانین به این صورت است که در ابتدای ورود به بازی شما یک قفسه مشاهده می کنید که در قسمت پایین این قفسه یک مستطیل سفید رنگ وجود دارد. در درون این مستطیل ضرب ٢ عدد نوشته شده است که در بالا و پایین این اعداد فلش هایی وجود دارد که شما با کلیک بر روی فلش ها به وسیله ماوس می توانید اعداد درون مستطیل را تغییر دهید. در قسمت گوشه سمت چپ تعدادی سیب وجود دارد که در پایین این سیب ها یک عدد وجود دارد که نشان دهنده تعداد کل سیب ها می باشد.

دانش آموزان در این بازی باید با توجه به عددی که در زیر سیب ها که هر کدام به صورت رندوم نمایش داده می شوند، اعداد درون مستطیل سفید را با توجه به تعداد کل تغیید دهند و پس از اطمینان از درست بودن بر روی دکمه check کلیک کنند. در صورتی که جواب شما درست باشد در کنار مستطیل اعداد علامت تیک سبز رنگ نمایان می شود در غیر این صورت علامت ضربدر برای شما نمایش داده می شود.

برای مثال ما در این قسمت عدد ١٢ را مشاهده می کنیم،شما باید محاسبه کنید که اعداد درون مستطیل را به چه مقاری تغیید دهید تا حاصل ضرب عدد ١٢ را برای شما نمایش دهد. در این قسمت به وسیله کلیک کردن بر روی فلش های اعداد درون مستطیل عدد ها را به ٤ و ٣ تغییر می دهیم. با انجام این کار خانه های قفسه نیر تغییر می کند. بعد از محاسبه دقیق ضرب با کلیک بر روی check و در صورت مشاهده تیک شبز با زدن گزینه next به مرحله بعدی می روید.

حالا با توجه به تو توضیحات داده شده می توانید این بازی را به راحتی انجام دهید.

برای دانلود فایل آموزشی اینجا کلیک کنید

مرکز یادگیری سایت تبیان-علی کلوت