تبیان، دستیار زندگی
ان حجت‌الاسلام سیدجواد شهرستانی نماینده حضرت آیت‌الله سیستانی رهبر شیعیان عراق روز دوشنبه با حامد كرزی رییس جمهوری افغانستان در شهر كابل دیدار و گفت و گو كرد. در این دیدار ، كرزی بر ایجاد ثبات سیاسی و امنیتی در كشور ع...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ملاقات حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی با رییس جمهور افغانستان

حجت‌الاسلام سیدجواد شهرستانی نماینده حضرت آیت‌الله سیستانی رهبر شیعیان عراق روز دوشنبه با حامد كرزی رییس جمهوری افغانستان در شهر كابل دیدار و گفت و گو كرد.

در این دیدار ، كرزی بر ایجاد ثبات سیاسی و امنیتی در كشور عراق و نیز انسجام و وحدت میان اقشار مختلف مردم مسلمان این كشور تاكید كرد.

وی افزود: آیت‌الله سیستانی به عنوان یك شخصیت مهم سیاسی و دینی عامل ثبات و امنیت در كشور است و ایشان برای حفظ وحدت و پیشرفت عراق تلاش فراوانی انجام داده و می‌دهند.

در این دیدار همچنین نماینده آیت‌الله سیستانی با ابلاغ پیام رهبر شیعیان عراق به ملت و دولت افغانستان اظهار امیدواری كرد كه در این كشور نیز هرچه زودتر صلح و ثبات و امنیت پایدار ایجاد شود.

شهرستانی كه در راس هیاتی وارد كابل شده ، قرار است كه با مقامات دولت افغانستان ، روسای مجالس سنا و شورای ملی و نیز شخصیت‌های سیاسی و علمای دینی دیدار و گفت وگو كند.

گفته می‌شود كه این نخستین سفر نماینده آیت‌الله سیستانی به افغانستان است.